כ-40 מפעלי מתכת וחשמל חתמו בשנה האחרונה על עסקאות בהיקף של כ-130 מליוני שקלים

כ-40 מפעלי מתכת וחשמל חתמו בשנה האחרונה על עסקאות בהיקף של כ-130 מליוני שקלים, בתחומי הבניה, החשמל, המתכת, מוצרים לתעשייה, תעשיות המים והתשתית, תעשיית הרכב והתעופה והתעשייה הביטחונית. העסקאות אותרו באמצעות המרכז להזדמנויות עסקיות הפועל באיגוד תעשיות המתכת


00:00 ,04.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-40 מפעלי מתכת וחשמל חתמו בשנה האחרונה על עסקאות בהיקף של כ-130 מליוני שקלים, בתחומי הבניה, החשמל, המתכת, מוצרים לתעשייה, תעשיות המים והתשתית, תעשיית הרכב והתעופה והתעשייה הביטחונית. העסקאות אותרו באמצעות המרכז להזדמנויות עסקיות הפועל באיגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, במסגרת פרויקט ייחודי ויוצא דופן.
 
יהודה היימן, מנהל איגוד תעשיות מתכת, חשמל ותשתית הוסיף, כי בשנה האחרונה איתר המרכז יותר מ-4,340 הזדמנויות עסקיות מהן 55% מחו"ל וכ-45% מקומיות.
 
היימן ציין, כי מדי חודש נכנסות למרכז בממוצע כ-210 הזדמנויות עסקיות חדשות מהארץ וכ-203 מחו"ל.
 
הוא גילה, כי כ-20 – 30 גופי מידע עסקיים וחברות אחרות שאינן חברות בהתאחדות התעשיינים, שביקשו להעזר במרכז להזדמנויות עסקיות של איגוד המתכת והחשמל, נדחו בשל אי היותם חברי התאחדות התעשיינים.
 
הוא הוסיף, כי מניתוח פעילות המרכז עולה כי בשנה האחרונה השתתפו כ- 160 ממפעלי המתכת והחשמל במכרזים שהופנו אליהם באמצעות המרכז להזדמנויות עסקיות. כ-40 מהם דווחו על זכייה במכרזים. כך למשל חברת "התכוף" זכתה במכרז של משהב"ט לאחזקת מיכליות בהיקף של כ- 2 מיליון שקל.
 
חברת תנה תעשיות בע"מ (תמי 4) דיווחה על זכייה בשני מכרזים – האחד לאספקת בר מים חמים וקרים בהיקף של כמיליון שקל והשני למתקן קירור מים בהיקף של כ- 260 אלף שקל. לדברי דרור מורד, מנהל השיווק והמכירות בחברה, "שיתוף הפעולה בין תמי 4 לבין מרכז ההזדמנויות מאפשרלחברה נגישות וזמינות גבוהה למרכזים והזדמנויות עסקיות. השירות יעיל ומהיר וברצוני להמליץ עליו לכל חברה בישראל".
 
חברת "תנורגז" מטבריה דיווחה על זכיה במכרז לביצוע מיכון מטבחי של מינהל הרכש במשרד הביטחון לשנת 2005 / 2006 המכרז מוערך בסדר גודל של כ- 160 אלף שקל. איתי פרי, מנהל השיווק בחברת תנור גז הוסיף, כי החברה הגישה עוד 6 הצעות למכרזים שונים שאותרו באמצעות המרכז להזדמנויות עסקיות של איגוד המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים.
 
חברת "מובילק" זכתה במכרז בהיקף של כ-30 אלף שקל, של מינהל הרכש במשרד הביטחון לאספקה של חביות לפינוי פסולת.
 
היימן הוסיף, כי המרכז משתף פעולה באופן הדוק עם מספר גורמים מובילים במשק, חלקם אף מעבירים מידע בלעדי למרכז. בין הגופים – משרד הבטחון, חברת החשמל, "אשכול מידע עיסקי" (מידע בינוי), "יפעת מכרזים", חברת ישקר, מכון הייצוא והרשפ"ת (יחידות סמך של משרד התמ"ת) ומגוון חברות בנייה הנדסה וניהול פרויקטים.
 
פעילות ייחודית ויוצאת דופן הינה שת"פ בין המחלקה לעידוד הייצור המקומי בחברת החשמל, בראשותו של מר שלמה רייך ובין המרכז. מטרתו של שתוף פעולה זה הינה הסבת פריטים המיוצרים ונרכשים בחו"ל לייצור בתעשייה המקומית. פעילות זו הניבה הצלחות כדוגמת חברת "יציקת המפרץ" אשר מחליפה ייצור של אלפי מגינים לבלון גז אשר יוצרו עד היום בספרד.
 
יצוין, כי המרכז הוקם בשיתוף פעולה עם חברת "אביב – ניהול, הנדסה ומערכות מידע" ומעסיק מספר אנשי צוות, ביניהם אנשי פיתוח, תמיכה ומידענים וכן מומחה בתחום המתכות והרכש הפועל באופן שוטף על מנת לאפיין ולהגדיר בצורה הטובה ביותר את ההזדמנויות ואת פעילות המפעלים החברים באיגוד.
 
מלבד הזדמנויות עסקיות מספק המרכז מידע בנושאי מיזוגים, רכישות, השקעות, שיתופי פעולה בינלאומיים ורכישת ציוד משומש.