כ-20 חברות ישראליות זכו ובצעו עבודות בפרוייקטים הקשורים לאולימפיאדת אתונה 2004

יחיאל אסיה: מבדיקת מכון היצוא ערב פתיחת אולימפיאדת אתונה: כ-20 חברות ישראליות זכו ובצעו עבודות בהיקף של כ-220 מליון דולר, בפרוייקטים הקשורים לאולימפיאדת אתונה 2004.


00:00 ,19.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יחיאל אסיה: מבדיקת מכון היצוא ערב פתיחת אולימפיאדת אתונה: כ-20 חברות ישראליות זכו ובצעו עבודות בהיקף של כ-220 מליון דולר, בפרוייקטים הקשורים לאולימפיאדת אתונה 2004.

כ-20 חברות ישראליות זכו ובצעו עבודות בהיקף של כ-220 מליון דולר, בפרוייקטים הקשורים לאולימפיאדת אתונה 2004. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון הייצוא, על סמך בדיקה שערך מכון היצוא ערב פתיחת המשחקים האולימפיים באתונה בחודש הבא.

אסיה ציין, כי מכון הייצוא היה מעורב בצורה פעילה בשידוך בין החברות הישראליות לבין שלטונות יוון וראשי הוועד האולימפי היווני, בכל הקשור לארגון משלחות, מתן מידע שוטף ואמין, ארגון פגישות עסקיות, השתתפות בתערוכות מקצועיות ועוד. הפעילות החלה כבר לפני יותר מ-5 שנים.

מנכ"ל מכון הייצוא מדגיש, כי החברות הישראליות זכו ובצעו פרוייקטים הקשורים לאולימפיאדת אתונה 2004 בתחומים הבאים:- בתחום התקשורת - בצעו החברות הישראליות עבודות בהיקף של כ-30 מליון דולר; בתחום אבטחת חופים ונמלים - זכו החברות הישראליות בחוזים בהיקף של כ-120 מליוני דולרים; בתחום התשתיות - בצעו החברות הישראליות עבודות בהיקף של כ-30 מליון דולר; בתחום מתן יעוץ בנושא בטחון לאולימפיאדה - מדובר בחוזים בהיקף של כ-10 מליון דולר; בתחום איכות סביבה ותשתיות תחבורה כמו חניונים לרכב - זכו ובצעו חברות ישראליות עבודות בהיקף של כ-30 מליוני דולרים.

אסיה מציין, כי החברות הישראליות סיפקו מערכות התומכות בפעילות משטרת אתונה, משמר החופים, כוחות ההצלה, הגנה היקפית, ביקורת גבולות, הדרכה בתחום האבטחה, וסיוע לשלטונות יוון בהערכות למניעת פיגועים.

בין החברות הישראליות שהשתלבו בפרוייקטים באולימפיאדת אתונה ניתן לציין את: אנוש; אי.אס.די.אס; מוטורולה ישראל; מספנות ישראל; נטפים; קבוצת מר; ניס; צ'ק פויינט; אלביט מערכות; מלם מערכות; מגל מערכות ועוד.

אסיה מעריך, כי חברות ישראליות יכולות לזכות בעבודות בפרוייקטים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 בכ-500 מליוני דולרים.

עוד אמר, כי הביקור האחרון של השר אולמרט בסין בליווי כ-150 אנשי עסקים, בד בבד עם פעילות מסיבית של מכון היצוא בנושא זה, (מתכנן להקים אשכולות של חברות להשגת הזמנות להערכות לאולימפיאדת בייג'ין 2008).

אסיה ציין, כי מכון היצוא הקים ערוצי עבודה ותקשורת עם הועד האולימפי הסיני וראשיו, כמו גם עם ראש עיריית ביג'נג, שהבטיח לסייע בכל מה שקשור להחדרת חברות ישראליות לעבודות בנושא תשתית לקראת האולימפיאדה. בנוסף, בדעת המכון, במסגרת מרכז סחר ישראלי ראשון מסוגו שיוקם בביג'ינג, להעניק לחברות הישראליות שירותי ייעוץ וליווי ייחודיים לחברות הישראליות שיחליטו להשתלב בפרוייקט זה.