יתכנס פורום הדיאלוג העסקי ישראל - האיחוד האירופי

הפורום מבקש לקדם באמצעות הדיאלוג העסקי פעילויות בסקטורים נוספים כגון ביוטק, מכשור רפואי, אנרגיה ותעשייה מסורתית


00:00 ,15.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הפורום מבקש לקדם באמצעות הדיאלוג העסקי פעילויות בסקטורים נוספים כגון ביוטק, מכשור רפואי, אנרגיה ותעשייה מסורתית
 
פורום הדיאלוג העסקי ישראל - האיחוד האירופי יתקיים בשבוע הבא בירושלים. זהו המפגש השלישי של מליאת הדיאלוג העסקי הנ"ל כאשר היו"ר האירופי של הדיאלוג הוא מתיאס דופפנר, יו"ר ומנכ"ל ענקית המדיה הגרמנית "אקסל שפרינגר", והיו"ר מהצד הישראלי הוא יזם ההייטק, דר' יוסי ורדי.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, מציין כי הוא מקדם בברכה את  המפגש השלישי של הדיאלוג העסקי, ומודה לד"ר ורדי על מאמציו הרבים לקידום הדיאלוג העסקי. "האיחוד האירופי מונה קרוב לחצי מיליארד איש, והוא גוש הסחר הגדול בעולם, ולכן חשיבותו לתעשייה הישראלית. האיחוד האירופי מפעיל דיאלוג עסקי רק עם ארה"ב, יפן, הודו, רוסיה ומרקוסור ומכאן יוקרתו". השר בן אליעזר ביקש מהיו"ר לקדם פעילויות של הדיאלוג העסקי בסקטורים נוספים כמו ביוטק, מכשור רפואי, אנרגיה ותעשיה מסורתית.
 
השר בן אליעזר הוסיף כי "בעולם בו כל מדינה שביעית חברה באיחוד האירופי אני מייחס חשיבות רבה להעמקת הקשרים עם האיחוד. לאחרונה, נערך משאל עם באירלנד שאישר את תמיכתה באמנת ליסבון, וזהו צעד חשוב לקראת החלתם של שינויים מבניים באיחוד האירופי, אשר יחזקו את יכולתו לפעול במישור המדיני".
 
מנהל מינהל סחר חוץ, בועז הירש הוסיף כי "השאיפה היא שהאיחוד האירופי, שהוא שותף הסחר הגדול של ישראל, יהפוך גם לשותף דומיננטי יותר בתחום ההשקעות. בשנת 2006 השקיעו חברות אירופאיות בישראל השקעה ישירה של פחות מ-200 מיליון דולר, המהווים כאחוז וחצי בסך הכול מתוך כ-14 מיליארד דולר שהושקעו בארץ באותה השנה, בעיקר מארה"ב.