ישראל תקבל הלוואה של 141 מיליון יורו לצורך מימון פרויקטים לחיסכון במים

שר האוצר שטייניץ: "מדובר בפרויקטים להפקת מי קולחין להשקיה ופיתוח תשתיות הביוב בדגש על הפריפריה"


00:00 ,02.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר שטייניץ: "מדובר בפרויקטים להפקת מי קולחין להשקיה ופיתוח תשתיות הביוב בדגש על הפריפריה"
 
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, השלים השבוע גיוס של 141.1 מיליון יורו מהבנק האירופאי להשקעות EIB. ההלוואה ניתנה לממשלת ישראל לצורך מימון פרויקטים בתחום המים - תשתיות ביוב והשבת קולחין. פרויקטים אלו נועדו להפקת מי קולחין להשקיה חקלאית ובכך יביאו לחסכון במים שפירים שעלותם גבוהה.
 
ההלוואה הינה לתקופה של 20 שנה עם תקופת "גרייס" (דחיית תשלומים) ל-4 השנים הראשונות על הקרן. ההלוואה ניתנת לממשלת ישראל בתנאים מועדפים והיא תחסוך לממשלה סכום משמעותי בהשוואה לגיוס הכספים בחו"ל.
 
לדברי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ: "ההלוואה מהווה את המשיכה הראשונה על פי הסכם פיננסי בסך 200 מיליון יורו שנחתם בין ממשלת ישראל והבנק האירופאי להשקעות בדצמבר 2006, שמטרתו הפקת מי קולחין להשקיה וקידום פיתוח תשתיות הביוב, בדגש על אזורי הפריפריה".
 
לדברי החשב הכללי, שוקי אורן: "ההלוואה מהבנק האירופאי משתלבת היטב עם מטרות גיוון תמהיל החוב החיצוני של ממשלת ישראל והוזלת עלויות גיוס ההון ובד בבד עוזרת בקידום פרויקטים חשובים ומעודדי צמיחה בתחום תשתיות הביוב והמים". לדבריו, "אגף החשב הכללי נמצא במעקב מתמיד אחר השווקים הבינלאומיים ונמצא בקשר עם הגופים הפיננסיים הגדולים בעולם על מנת לנצל הזדמנויות גיוס זולות כגון זו".