ישראל שוטלנד: המשבר המתמשך בברזיל מאיים על כ- 470 היצואנים הישראליים לשם

ישראל שוטלנד: המשבר המתמשך בברזיל מאיים על כ- 470 היצואנים הישראליים לשם; בפועל נפגעו מספר חברות בודדות, בעיקר בענפי האלקטרוניקה והכימיקלים; חשש ליצוא הישראלי מהשפעות עקיפות וארוכות טווח של המשבר על העולם כולו ועל ארה"ב בפרט


00:00 ,14.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
ישראל שוטלנד: המשבר המתמשך בברזיל מאיים על כ- 470 היצואנים הישראליים לשם; בפועל נפגעו מספר חברות בודדות, בעיקר בענפי האלקטרוניקה והכימיקלים; חשש ליצוא הישראלי מהשפעות עקיפות וארוכות טווח של המשבר על העולם כולו ועל ארה"ב בפרט; ממליץ ליצואנים לבחון בזהירות המצב הפיננסי של הלקוחות בברזיל ולדאוג לביטוח סיכונים; ירידה של 21% ביצוא לברזיל

המשבר המתמשך בברזיל מאיים על כ- 470 היצואנים הישראליים לשם ומגביר את בעיותיהן של החברות הישראליות הפועלות במדינה זו. אם כי בפועל, נפגעו עד כה מספר חברות בודדות, בעיקר בענפי האלקטרוניקה והכימיקלים. כך אומר ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי, בעקבות המשך הידרדרות מצבה של הכלכלה הברזילאית.

שוטלנד מציין כי המצב המשברי בברזיל עלול לפגוע ביכולת הפירעון של הלקוחות הברזילאים, עבור סחורה ישראלית שכבר יצאה לברזיל.פגיעה נוספת בחברות הישראליות בטווח הארוך עלולה להתבטא במכירות עתידיות לברזיל, זאת לנוכח הסיכון הגבוה הקיים בברזיל ובעקבות הצפי לעצירת הזמנות.

יצויין כי היצוא הישראלי לברזיל ירד בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב- 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 228 מיליון דולר, בעיקר ציוד טלקומוניקציה, כרייה, חציבה ומינרלים.

שוטלנד ציין כי השלכות חמורות יותר ליצוא הישראלי עלולות לנבוע מהשפעותיו העקיפות וארוכות הטווח של המשבר בברזיל על העולם כולו ועל ארה"ב בפרט.

זעזועים בברזיל, אומר מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין לאומי, עלולים לפגוע בכלכלה האמריקאית לנוכח הפעילות הרחבה של בנקים וחברות אמריקאיות המושקעות ופועלות באופן מסיבי במדינה זו.

פגיעה בארה"ב, תפגע בסימני ההתאוששות הכלכלית, אליה נשואות עיני העולם כולו. דבר שישליך על היצוא הישראלי ש – 38% ממנו מופנה לשם.

שוטלנד ממליץ ליצואנים הישראליים לבחון בזהירות את המצב הפיננסי של הלקוחות בברזיל, לבחון את יכולת פירעון התשלום שלהם ולדאוג, במידת האפשר, לביטוח סיכונים מתאים.