ישראל שוטלנד: 282 יצואנים מתחילים וקטנים נעזרו ביועצי השיווק של מכון היצוא

ישראל שוטלנד: 282 יצואנים מתחילים וקטנים (כולל חברות סטארט- אפ) נעזרו ביועצי השיווק של מכון היצוא במסגרת פרויקט הליווי השיווקי של הקרן לעידוד השיווק לחו"ל; 111 יצואנים קטנים עדיין נעזרים בפרויקט; 191 חברות הפסיקו את הליווי השיווקי.


00:00 ,18.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
ישראל שוטלנד: 282 יצואנים מתחילים וקטנים (כולל חברות סטארט- אפ) נעזרו ביועצי השיווק של מכון היצוא במסגרת פרויקט הליווי השיווקי של הקרן לעידוד השיווק לחו"ל,111 יצואנים קטנים עדיין נעזרים בפרויקט, 191 חברות הפסיקו את הליווי השיווקי.
 
282 יצואנים מתחילים וקטנים, כולל חברות סטארט-אפ, נעזרו ביועצי השיווק של מכון היצוא בשש השנים האחרונות, במסגרת פרויקט הליווי השיווקי של הקרן לעידוד השיווק לחו"ל. כך מסר ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי, על סמך סיכום ביניים של הפרוייקט. מדובר ביצואנים בענפי המיכשור, התוכנה והתקשורת, הרפואה, הביוטכנולוגיה, הטכסטיל ועוד.
 
שוטלנד ציין כי 111 יצואנים מתחילים וקטנים עדיין נעזרים בפרוייקט בימים אלו ו- 191 חברות הפסיקו את הליווי השיווקי מסיבות שונות, למרות שהן זכאיות לכך. עוד מסר כי ל- 272 חברות לא אושר הפרוייקט מחוסר התאמה, למרות בקשתן להצטרף.
 
מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשת"פ בין- לאומי מציין כי תוכנית הליווי השיווקי שהחלה לפני כ- 6 שנים נועדה לסייע וללוות יצואנים מתחילים וקטנים בתכנון ובהתארגנות השיווקית שלהם לחו"ל.
 
התוכנית מיועדת ליצואן מתחיל וקטן (כולל חברות סטארט-אפ), אשר היקף היצוא שלו אינו עולה על 2 מיליון דולר ומחזורו הכולל אינו עולה על 6 מיליון דולר בשנה. על יצואנים אלה לעמוד בקריטריונים אשר יצביעו על פוטנציאל יצוא ועל הצורך בסיוע ובליווי שיווקי.
 
יצואן קטן, שיש בידו תוכנית שיווק, זכאי להשתתפות בשיעור של 50% מסך כולל של 150 שעות ליווי שיווקי. חברת סטארט-אפ, העונה לקריטריונים שנקבעו ע"י הקרן לעידוד השיווק לחו"ל , זכאית להנות מתוספת של עד 100 שעות ליווי שיווקי (רק לאחר השלמת ביצוע של 200-150 שעות הליווי השיווקי שאושר לה, עם הצטרפותה לתוכנית). עלות שעת ייעוץ של מלווה שיווקי, המוכרת ע"י הקרן לעידוד השיווק לחו"ל, הינה 50 דולר לשעה. ליצואן יוחזר סך של 25 דולר לשעה.