ישראל צורפה לועדת ניהול החוב הציבורי של ארגון ה-OECD

ישראל צורפה לאחרונה לועדת ניהול החוב הציבורי של ארגון ה-OECD ולועדת ההיגוי של אתר האינטרנט של הארגון בנושא זה; ממשרד האוצר נמסר כי אחת ממטרות הועדה היא לסייע למדינות השונות לבצע רפורמות פיננסיות וללמוד מניסיונן של המדינות המפותחות


00:00 ,15.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל צורפה לאחרונה לועדת ניהול החוב הציבורי של ארגון ה-OECD ולועדת ההיגוי של אתר האינטרנט של הארגון בנושא זה; ממשרד האוצר נמסר כי אחת ממטרות הועדה היא לסייע למדינות השונות לבצע רפורמות פיננסיות וללמוד מניסיונן של המדינות המפותחות.
 
ישראל צורפה לועדת ניהול החוב הציבורי של ארגון ה-OECD האחראית לתכנון וארגון הכנסים שעורך הארגון בתחום - חלקם בשיתוף פעולה עם ארגונים בין-לאומיים אחרים כגון קרן המטבע הבינ"ל והבנק העולמי;
 
הועדה גם אחראית לפרסומים שמוציא הארגון בתחום לגבי ההיבטים השונים של ניהול החוב ולאחרונה גם להקמת אתר האינטרנט הרשמי של ה-OECD בתחום ניהול החוב. האתר זוכה להכרה גדלה והולכת לאור החשיבות שמייחסים משקיעים וחברות דירוג לגודל, אורך, נזילות ושאר המאפיינים של החוב הציבורי במדינות השונות.
 
את ישראל מייצג בוועדה מר עדי ריבלין, מנהל החוב הממשלתי באגף החשב הכללי, שהוא חבר גם בועדת ההיגוי של אתר האינטרנט, המיועד להיות אחד הפורומים הוירטואלים המובילים בעולם בנושאים הקשורים לניהול חוב לרבות הנפקות, מסחר, סליקה, ניהול סיכונים, מכשירים נגזרים, ריפו ועוד.
 
החשב הכללי באוצר ד"ר ירון זליכה וסגנו מר יובל ברונשטיין מסרו כי צירופה של ישראל לפורום יוקרתי זה הינה עדות נוספת להכרה בעולם לאיכות הניהול הכלכלי בישראל בכלל ולניהול החוב הממשלתי בפרט, ולתרומה של ישראל לפורומים המקצועיים בארגונים הבין-לאומיים.
 
יצוין כי, לפני מספר חודשים הביעו ראשי הועדה תמיכתם המלאה ברפורמת עשיית השוק שעורך משרד האוצר בכל ההיבטים והתשתיות של ניהול החוב בישראל, רפורמה אשר תסייע לדעתם ליצור שוק אג"ח נזיל, עמוק ומשוכלל יותר אשר יוזיל את עלויות הריבית של הממשלה.