"ישראל ניוטק": שת"פ עם "שותפות המים הגרמנית"

חברות מגרמניה הביעו עניין רב בטכנולוגיות הישראליות ובתחום ביטחון-מים וטיפול חדשני בשפכים עירוניים. התמ"ת: פוטנציאל גדול בשת"פ ישראלי גרמני בתחום המים


00:00 ,25.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות מגרמניה הביעו עניין רב בטכנולוגיות הישראליות ובתחום ביטחון-מים וטיפול חדשני בשפכים עירוניים. התמ"ת: פוטנציאל גדול בשת"פ ישראלי גרמני בתחום המים
 
במסגרת תערוכת IFAT לתחום של טכנולוגיות מים וסביבה שמתקיימת במינכן שבגרמניה, משתתפות 16 חברות ישראליות בביתן לאומי, כך מסרה סטל פנחסוב בק, הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת בגרמניה.
 
המשלחת הישראלית בארגון של התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות מים - ישראל ניוטקומכון היצוא - קיימה פגישות שתואמו מראש על ידי הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בגרמניה עם שותפים, משקיעים, ולקוחות פוטנציאליים.
 
בהמשך לסיכום שהושג במהלך ביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישראל בחודש מרץ האחרון, התקיים המפגש הראשון עם "שותפות המים הגרמנית", גוף חדש שמטרתו קידום תעשיית המים הגרמנית. בגוף הגרמני חברות כל חברות שירותי המים הגדולות בגרמניה דוגמת "ברלין וואסר", "המבורג וואסר" ואחרות, כמו כן שותפות לגוף הנ"ל חברות מובילות דוגמת סימנס ובילפינגר ברגר וגופי אקדמיה.
 
הצד הגרמני הביע עניין רב בטכנולוגיות הישראליות ובמיוחד בתחום ביטחון-מים וטיפול חדשני בשפכים עירוניים בעל מדרך אקולוגי נמוך. כמו כן, סוכם על יצירת פלטפורמה לשיתופי פעולה בתחום השיווק והמו"פ. בנוסף, ביקש הצד הגרמני ללמוד מהניסיון הישראלי שנצבר בפיתוח התוכנית הלאומית - "ישראל ניוטק".
 
עודד דיסטל, מנהל "ישראל ניוטק" ממשרד התמ"ת מציין כי " אנו רואים פוטנציאל גדול בשת"פ ישראלי גרמני בתחום המים בשווקים בהם יש לחברות הגרמניות נוכחות חזקה, דוגמת: מזרח אירופה, אפריקה ואסיה. השילוב של טכנולוגיות ישראליות ויכולת שיווק של החברות הגרמניות יוצר תמהיל עם סיכויי הצלחה גבוהים."