ישראל נבחרה לעמוד בראש תוכנית "יוריקה" לשנת העבודה הבאה

שר התמ"ת: בחירת ישראל לנשיאת תוכנית המו"פ האירופית מהווה נדבך מרכזי בחיזוק מערכת הקשרים הפוליטיים והעסקיים עם הקהילייה האירופית ועם מדינות אירופה החברות ביוריקה


00:00 ,25.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת: בחירת ישראל לנשיאת תוכנית המו"פ האירופית מהווה נדבך מרכזי בחיזוק מערכת הקשרים הפוליטיים והעסקיים עם הקהילייה האירופית ועם מדינות אירופה החברות ביוריקה
 
בזכותמעמדה המרכזי של ישראל בתוכנית "יוריקה" ולמרות היותה החברה הלא-אירופית היחידה בה, נבחרה ישראל לעמוד בראש התוכנית בשנת העבודה 2010-2011, אז גם תארח את הכנס הבין-פרלמנטרי שייערך בכנסת.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אומר כי "בחירת ישראל לנשיאות תוכנית המו"פ האירופית מהווה נדבך מרכזי בחיזוק מערכת הקשרים הפוליטיים והעסקיים עם הקהילייה האירופית ועם מדינות אירופה החברות ביוריקה".
 
השר הוסיף כי "החשיבות רבה דווקא בימים אלה, שכן פרויקטים שאנו מממנים במסגרת זו לא רק מייצרים מקומות עבודה עבור מהנדסים וכוח-אדם טכנולוגי, אלא גם מקצרים את זמן ההגעה לשוק הבינלאומי, ומאפשרים גישה למקורות מימון זרים. אין לי ספק כי נשיאות יוריקה, מעבר להיותה הישג תדמיתי חסר תקדים למדינת ישראל, תאפשר לנו למקסם תועלות אלה עבור התעשייה הישראלית".
 
לדברי ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, "בשנת הנשיאות תוכל ישראל לקבוע את סדר היום של התוכנית האירופית, ותאפשר לנו לקדם יוזמות חשובות בתמיכה אירופית, כגון חיזוק המחקר והפיתוח בתעשיות המסורתיות או בתחומי עדיפות אחרים כגון מדעי החיים, טכנולוגיית מים וסביבה וכדומה, וכן קידום יוזמות מו"פ משותפות עם קרנות הון סיכון באירופה ובישראל".
 
המדען הראשי ציין גם את השתתפותה המוצלחת של ישראל בתוכניות מו"פ אירופיות נוספות, במיוחד תוכנית המסגרת ה-7 למו"פ של האיחוד האירופי ותוכנית החלל "גלילאו", המאפשרות לתעשייה ולאקדמיה הישראלית להשתלב באירופה בהיבט הטכנולוגי והעסקי.
 
ישראל שמאי, מנהל תוכניות השת"פ התעשייתי עם אירופה במתימו"פ, המשמש כנציג הלאומי הישראלי ב"יוריקה", מסר כי ישראל בולטת ב"יוריקה" באופן מיוחד בשל אופייה של התוכנית, המתאימה מאוד לתעשייה הישראלית ולמדיניות המו"פ של המדען הראשי, המעודד שת"פ בינלאומי.
 
לדבריו, ישראל התקבלה כחברה מלאה בתוכנית "יוריקה" בשנת 2000, ובשנים האחרונות הפכה לאחת מחמש  המדינות הפעילות ביותר בתוכנית. נכון להיום, חברות ישראליות נוטלות חלק בלמעלה מ-10% מכלל הפרויקטים המבוצעים בתוכנית. פרויקטים אלה זוכים למימון המדען הראשי במשרד התמ"ת.