"ישראל לקחה על עצמה כיעד אסטרטגי השתלבות בגלובליזציה"

אולמרט נפגש היום בהונג קונג עם מנכ"ל אירגון הסחר העולמי, פסקל לאמי; אולמרט: המחויבות שלקחה על עצמה סעודיה שהצטרפה לאחרונה ל-WTO להסיר את החרם הכלכלי על ישראל הוא מבחינת תקדים אותו יצטרכו שאר המדינות הערביות הנמצאות בתהליכי הצטרפות ל- WTO לממש כתנאי להצטרפ


00:00 ,14.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט נפגש היום בהונג קונג עם מנכ"ל אירגון הסחר העולמי, פסקל לאמי; אולמרט: המחויבות שלקחה על עצמה סעודיה שהצטרפה לאחרונה ל-WTO להסיר את החרם הכלכלי על ישראל הוא מבחינת תקדים אותו יצטרכו שאר המדינות הערביות הנמצאות בתהליכי הצטרפות ל- WTO לממש כתנאי להצטרפותן
 
מ"מ רוה"מ ושר האוצר והתמ"ת אהוד אולמרט נפגש היום בהונג קונג עם מנכ"ל אירגון הסחר העולמי, פסקל לאמי. השר אולמרט ציין במהלך הפגישה את חשיבותה של מערכת הסחר המוליטראלית לישראל. לדבריו, ישראל לקחה על עצמה כיעד אסטרטגי השתלבות בגלובליזציה. "ליברליזציה במסגרת אירגון הסחר העולמי חשובה לישראל", אמר.
 
השר אולמרט אמר כי היעדים המרכזים של ישראל הינם מו"מ על הורדת מכסים במוצרי תעשייה, הסכם מאוזן בחקלאות (גמישות ביישום הורדות המכסים) וליברליזציה בסחר בשירותי מיחשוב ותוכנה.
 
מנכ"ל ה-WTO פסקל לאמי ציין את תרומתו של השר אולמרט לפיתרון סוגיית היצוא מהשטחים, סוגיה בה עסק לאמי במסגרת תפקידו הקודם כנציב הסחר האירופאי.
 
השניים החליפו דעות לגבי מצב המו"מ המוליטראלי העומד במוקד השיחות בכנס הונג קונג. אולמרט ציין כי נושא החקלאות בסחורות תעשייתיות מהווים את מוקד העניין עבור התעשייה והכלכלה הישראלית.
 
כמו כן ציין השר אולמרט את המחוייבות שלקחה על עצמה סעודיה שהצטרפה לאחרונה לאירגון הסחר העולמי ובמסגרת זו התחייבה להסיר את החרם הכלכלי על ישראל. השר אולמרט הוסיף כי דבר זה הינו מבחינת תקדים אותו יצטרכו שאר המדינות הערביות הנמצאות בתהליכי הצטרפות ל- WTO לממש כתנאי להצטרפותן.