ישראל וסין יחליפו מידע על הזדמנויות עיסקיות לקראת אולימפיאדת בייג'ין

אולמרט: סיכוי לחברות ישראליות להשתלב בעיקר בתחומי התקשורת, הטלקומוניקציה ובטחון הפנים


00:00 ,24.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: סיכוי לחברות ישראליות להשתלב בעיקר בתחומי התקשורת, הטלקומוניקציה ובטחון הפנים
 
ישראל וסין סיכמו על ערוץ שיגדיל את סיכויי החברות הישראליות לזכות במכרזים לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008.

בפגישתו אתמול (ד') של שר התמ"ת, אהוד אולמרט, עם ראש העיר בייג'ין, וואנג צ'ישאן, סוכם שישראל תעביר בתוך זמן קצר את רשימת החברות אשר יכולות לסייע בהכנות לאולימפיאדה. אולמרט אמר, כי החברות הן בעיקר בתחומי תקשורת, טלקומוניקציה ובטחון פנים.

בתחומי האבטחה יועברו שמות חברות העוסקות באבטחה פיזית, אבטחת מערכות מידע, שימוש במערכות טכנולוגיות להגנה (תחום בו זכתה מוטורולה ישראל במכרז גדול באולימפיאדת אתונה באוגוסט) והגנה על תשתיות.

אולמרט אמר עוד, כי המידע יועבר באמצעות שגריר ישראל בבייג'ין, ד"ר יהוידע חיים, וכי הוא יועבר בעוד כחודשיים, אחרי הפקת לקחי אולימפיאדת אתונה. במקביל סוכם, כי ראש עיריית בייג'ין יעביר לישראל ולחברות הישראליות את רשימת התחומים בהם יש צורך בהשתתפותן.

לדברי אולמרט, החברות הישראליות בהחלט מוזמנות להשתתף במכרזים הביטחוניים. להערכתו, שותפויות ישראליות-אמריקניות או ישראליות-סיניות במכרזים אלה, עשויות לסייע לשני הצדדים.

מנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, אשר השתתף בפגישה, אמר: "לדאבוננו, ישראל היא מעצמה בתחום ההגנה הבטחונית. חברות ישראליות רבות זכו במכרזים בתחום זה לאולימפיאדת אתונה, ובהן אלביט, מר, נס, מגל, פורמולה, רפאל, צ'ק פוינט ומוטורולה ישראל".

עוד אמר ינאי, כי הוועד האולימפי הסיני, השוהה בימים אלה ביוון, רואה את המערכות הישראליות ומתרשם מהן לטובה. בימים אלה שוהים ביוון גם נציגי משרדי הביטחון והפנים הסיניים, כדי ללמוד את ההכנות לאולימפיאדת אתונה.

לדברי אולמרט, השתתפותו במשלחת הישראלית של חבר הוועד האולימפי, אלכס גלעדי, מסייעת מאוד לחברות הישראליות. הוא הסביר, כי בכל פגישה הסינים מודים לגלעדי על כך שהוא תמך בקיומה של האולימפיאדה בסין.

בין החברות המבקשות לקחת חלק באבטחת אולימפיאדת בייג'ין 2008 גם חברת הייעוץ בתחום האבטחה של אלוף (מיל.) עמירם לוין ושותפיו, נתן גלפנד ואריה אבנת.

נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, העריך, כי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה במכרזים לאולימפיאדה עבור חברות ישראליות הם בתחומי I.T.

ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, משה נחום, נפגש בבייג'ין עם נציגי "התאחדות כל התעשיות הסיניות" ועם ראשי הארגון הסיני העוסק בקשרים העסקיים הבינלאומיים של סין ובקשר עם חברות זרות (C.C.P.I.T.).

בפגישות נקבעו מנגנונים לקידום שיתוף פעולה בין חברות ישראליות וסיניות לצורך העברת מידע הדדי בנושאי השקעות, מו"פ לפיתוח מוצרים משותפים, שיווק משותף למדינות שלישיות ובהשתתפות הדדית בתערוכות.