ישראל ומצרים מרחיבות את הסכמי ה-QIZ

שר התמ"ת ייפגש מחר בקהיר עם עמיתו המצרי והשניים יחתמו על הוספת שמונה אזורי תעשיה בדרום מצרים במסגרת הסכמי ה-QIZ. נרשמה עלייה ביצוא הישראלי למצרים


00:00 ,08.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת ייפגש מחר בקהיר עם עמיתו המצרי והשניים יחתמו על הוספת שמונה אזורי תעשיה בדרום מצרים במסגרת הסכמי ה-QIZ. נרשמה עלייה ביצוא הישראלי למצרים

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי ייצא מחר לביקור של יום אחד בקהיר וייפגש עם עמיתו המצרי, רשיד מחמד רשיד. כן ייפגש השר אלי ישי עם הנשיא מובארכ וראש המודיעין המצרי עומר סולימאן.

במסגרת הפגישה יעלו לדיון סוגיות הגברת הסחר הבילטראלי בין ישראל ומצרים, ונושא הסכם ה- QIZ בין ישראל, מצרים וארה"ב המשמש כספינת דגל לסחר ההדדי בין שתי המדינות בשנים האחרונות.

השר אלי ישי ועמיתו המצרי רשיד מחמד רשיד יחתמו על הוספת שמונה אזורי תעשייה בדרום מצרים במסגרת הסכמי ה- QIZ, אשר ירחיבו את פוטנציאל הגידול של היצוא הישראלי בשוק המצרי וזאת עקב הצורך המובנה ברכישות מישראל בגובה של לפחות 10.5% מכל יצוא שייעשה לארה"ב מאזורים אלו.

השרים ישי ורשיד מחמד רשיד יחתמו על הורדת אחוזי התשומות הישראליות המינימאליות מסך של 11.7% ל- 10.5%, מתוך מגמה לשפר את התחרותיות של המוצרים המיוצאים לארה"ב ועקב כך, להגביר את נפח יצוא התשומות הישראליות למצרים.

יצויין כי בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2007 חלה עלייה ביצוא הישראלי למצרים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (כ- 78 מיליוני דולרים לעומת כ- 70 מיליונים), כשביבוא גם נרשמה עלייה קלה (כ-45 מיליוני דולרים בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2007 לעומת כ-42 מיליוני דולרים בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2006).

בהתחשב בכך שהיצוא השנתי של ישראל למצריים עמד בשנת 2004 על 29 מיליון דולר, וכי בשנת 2006 עמד היצוא הישראלי למצריים על כ- 126 מיליון דולרים, הרי שהצלחתו של הסכם ה- QIZ והפוטנציאל הגלום בו מקבלים משנה תוקף.