ישראל ואילינוי חתמו על הצהרה לשיתוף פעולה במו"פ

ישראל ומדינת אילינוי שבארה"ב חתמו אתמול על הצהרה לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח בתחומים הגנת המולדת ומדעי החיים. השנה יוענקו באילינוי מענקים בסך 3.5 מיליון דולר


00:00 ,20.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל ומדינת אילינוי שבארה"ב חתמו אתמול על הצהרה לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח בתחומים הגנת המולדת ומדעי החיים. השנה יוענקו באילינוי מענקים בסך 3.5 מיליון דולר
 
על ההסכם חתמו המדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר, ונציגי משלחת מסחרית מאילינוי המבקרת בארץ בראשותם של ג'פרי שונברג, חבר הסנאט של אילינוי, מת'יו סומי, סמנכ"ל לנושאי Homeland Security של משרד המסחר של אילינוי ומרגרט לרסון, מנהלת לשכת המושל של אילינוי.
 
במסגרת ההצהרה לשיתוף פעולה הוחלט כי שתי המדינות יפעלו יחדיו לקידום שיתופי הפעולה בתחומי המחקר והפיתוח ע"י קידום ותמיכה במיזמים משותפים בין חברות מישראל לבין חברות מאילינוי.
 
בין יתר ההצעות לפעילות דובר על מתן סיוע מיוחד ע"י ממשלת אילינוי לחברות מאילינוי שיבקשו לשתף פעולה עם חברות וגופי מחקר ישראלים בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות וליהפך על קידום תוכנית של חילופי משלחות והשתלמויות הדדיות של גורמים עסקיים משתי המדינות.
 
המדען הראשי, הד"ר אלי אופר, ציין בטקס החתימה כי קיים פוטנציאל רב לשיתוף פעולה בתחום המו"פ בין מדינות בעיקר בתחום ה-Homeland Security בשל הירתמות ממשלת אילינוי לקידום הנושא ובתחום מדעי החיים בשל הימצאותם של חברות רלוונטיות מובילות, מכוני מחקר ואוניברסיטאות באילינוי.
 
לדברי מת'יו סומי, סמנכ"ל משרד הסחר של אילינוי, ממשלת אילינוי העניקה בשנה האחרונה מענקים בסך 150,000 דולר ל-23 חברות מרחבי העולם שפתחו משרדים באילינוי. השנה הוקצה סכום של 3.5 מיליון דולר למענקים שינתנו לחברות שיפעלו בשיתוף פעולה עם חברות מקומיות.
 
חברות ישראליות המעונינות לפתוח משרדים באילינוי יוכלו ליהנות משורת הטבות דוגמת מענקים כספיים, הקלות במיסוי, סיוע בהכשרת עובדים וסיוע בחשיפה לקרנות הון סיכון מקומיות.
 
סומי הוסיף כי "יש הרבה מן המשותף לתעשייה הישראלית וזו של אילינוי, במיוחד בתחום ה-Homeland Security שנמצא בתהליך של צמחיה מהירה באילינוי. הסכם שיתוף הפעולה יסייע לחברות משתי המדינות לשפר את יכולותיהן ואת רמת הטכנולוגיות אותן הן מפתחות ויביא להגברת הצמיחה והפיתוח באילינוי ובישראל גם יחד".