ישראל השלימה את השלב הראשון בתהליך ההצטרפות לארגון ה-OECD

הגישה את עמדתה בנוגע לנכונותה להתחייב לאימוץ הסטנדרטים של הארגון המכונים. השר בר-און: ההתקדמות בתהליך ההצטרפות משקפת הבעת אמון בחוסנה של הכלכלה הישראלית


00:00 ,05.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הגישה את עמדתה בנוגע לנכונותה להתחייב לאימוץ הסטנדרטים של הארגון המכונים. השר בר-און: ההתקדמות בתהליך ההצטרפות  משקפת הבעת אמון בחוסנה של הכלכלה הישראלית
 
מדינת ישראל השלימה את השלב הראשון בהליך ההצטרפות לארגון מדינות ה-OECD וזאת עם הגשת עמדת ישראל בנוגע לנכונותה להתחייב לאימוץ הסטנדרטים של הארגון המכונים 'הכלים המשפטיים' - ברמת המדיניות, החקיקה והיישום.
 
שר האוצר, רוני בר-און, אמר כי השלמת השלב הראשון והמורכב בתהליך ההצטרפות ל-OECD, דווקא בתקופה של אי-ודאות בכלכלה, מציגה בפני משקיעים ולפעילים הכלכליים בעולם את יתרונותיה של הכלכלה הישראלית היציבה וכי בישראל קיימת מחויבות ארוכת טווח לשמירה על הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. 
 
כבר בחודש מאי האחרון הוגש לארגון ה-OECD מסמך המתאר את עמדת ישראל, בהתאם למפת הדרכים להצטרפות ישראל לארגון. הארגון העביר את הערותיו ובכלל זה בקשות מפורטות להבהרות באשר למידת ההתאמה והמחויבות של ישראל. בסוף חודש יולי הוגשה לארגון הגרסה הסופית של המסמך ונקבע על ידי ארגון ה-OECD כי ישראל השלימה את השלב הראשון בתהליך הצטרפותה.
 
המסמך על נספחיו גובש בעבודה משותפת וייחודית של כלל משרדי הממשלה ורשויותיה  ומשקף את נכונותה של ישראל להתחייב, ליישם ולשמור על הסטנדרטים הגבוהים שמציב הארגון .
 
בר-און הוסיף כי "זהו צעד חשוב בדרך להשתלבותה המלאה של ישראל בארגון ה-OECD, ההתקדמות בתהליך ההצטרפות משקפת הבעת אמון בחוסנה של הכלכלה הישראלית ומדגישה את חובתנו להמשיך ולהנהיג מדיניות כלכלית אחראית, יציבה ותומכת צמיחה גם בתקופות של אי יציבות פוליטית והאטה בפעילות הגלובלית".
 
עמדתה של ישראל ביחס 'לכלים המשפטיים' תשמש בשלב הבא מרכיב מכריע בידי מועצת ארגון ה-OECD בבואה לבחון ולהחליט על נכונותה ויכולתה של ישראל להתקבל כחברה בארגון. הבחינה תכלול בדיקת המדיניות, החקיקה והיישום הנהוגים בישראל ביחס לסטנדרטים ואמות המידה של הארגון. שלב זה יחל כבר בחדש ספטמבר הקרוב והוא אמור להסתיים לקראת סוף 2009.