ישראל הוזמנה להשתתף בדיוני ועדת הסחר של ארגון ה- OECD כמשקיפה

ועדת הסחר של ארגון המדינות המפותחות (OECD) הזמינה את ישראל להשתתף בדיוניה במעמד של משקיף אד-הוק. אולמרט: הזמנת ישראל הינה צעד נוסף להגברת השת"פ בין ישראל ל-OECD


00:00 ,28.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: הזמנת ישראל להשתתף במבחר פעילויות של ועדת הסחר הינה צעד נוסף להגברת שיתוף הפעולה בין ישראל ל-OECD.
 
ועדת הסחר של ארגון המדינות המפותחות (OECD) הזמינה את ישראל להשתתף בדיוניה במעמד של משקיף אד-הוק. השר אולמרט אמר כי הזמנת ישראל להשתתף במבחר פעילויות של ועדת הסחר הינה צעד נוסף להגברת שיתוף הפעולה בין ישראל ל- OECD.
 
יצויין כי לפני למעלה משנה הוזמן מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, להשתתף במפגש שרי הסחר של המדינות החברות ב- OECD. בעקבות ביקורו של השר אולמרט בפאריז הגישה ישראל בקשה להצטרף כמשקיפה בדיוני ועדת הסחר הנחשבת לאחת מן הועדות החשובות והיוקרתיות הפועלות במסגרת ה- OECD וצוות של המינהל לסחר חוץ יצא למטה ה- OECD על מנת לקדם את הטיפול בבקשת ישראל.
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי פניית ישראל צורפה לקבוצה של בקשות מצד מדינות נוספות המעוניינות להשתתף בדיוני ועדת הסחר ואשר לגביהם החליטה בזמנו הועדה כי תתקבל החלטה סופית לאחר שהמועצה הכללית, הגוף המנהל את ה- OECD, תקבע את מדיניות הארגון בנושא פתיחת שעריו למדינות נוספות בכלל. לאחרונה סיימה המועצה הכללית של ה- OECD לגבש מסמך הקובע את אסטרטגית ה- OECD ביחס לקשרים עם מדינות מחוץ לארגון, דבר שאיפשר לועדת הסחר לקבל החלטה בדבר הענקת מעמד משקיף אד הוק לשלוש מדינות : טיוואן, רומניה וישראל.
 
עוד נמסר, כי ישראל אשר הביעה את רצונה להתחיל בתהליך הצטרפות ל- OECD, כבר זוכה למעמד משקיף בשורה של ועדות הפועלות במסגרת הארגון בהן ועדת התעשייה, ועדת ההשקעות, ועדת המדע ואחרות.
 
ועדת הסחר של ה- OECD משמשת כפורום להתייעצויות, החלפת דעות ותיאום מדיניות בין המדינות המפותחות שהינן למעשה השחקניות החשובות במערכת הסחר הבינ"ל.