ירידה של 65% במספר חברות הייטק הישראליות שפתחו משרדים בארה"ב

אשתקד נפתחו כ- 50 משרדים כאלה בארה"ב, זאת לעומת כ- 150 לשנה בשנים קודמות. כך מעריך יאיר אופק, משנה למנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי ומנהל חטיבת ההייטק במכון


00:00 ,02.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בשנת 2002 חלה ירידה של כ- 65% במספר חברות ההייטק הישראליות שפתחו בארה"ב משרדים, שלוחות או חברות. אשתקד נפתחו כ- 50 משרדים כאלה בארה"ב, זאת לעומת כ- 150 לשנה בשנים קודמות. כך מעריך יאיר אופק, משנה למנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי ומנהל חטיבת ההייטק במכון.

אופק ציין, כי למרות הירידה בפתיחת משרדים בארה"ב, שוק זה עדיין מהווה את השוק המרכזי של ההייטק הישראלי. בשנת 2002 הגיע יצוא ההייטק לצפון אמריקה ל-3 מיליארד דולר, המהווה כ-35% מסך היצוא.

אופק ציין, כי בימים האחרונים נחתם הסכם לשת"פ בין מכון היצוא לבין אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארה"ב (מקום 21) – משרד עו"ד גרינברג טראוריג.

הוא ציין כי הסכם זה יאפשר מעתה לחברות הייטק ישראליות, החברות במכון הייצוא והמעונינות בקידום פעילותן העסקית בשוק האמריקאי – לקבל ייעוץ ראשוני משפטי בחינם.

מדובר בייעוץ בנושאים כמו: הסכמים מסחריים, הסכמי שת"פ, קניין רוחני, גיוסי הון, פתיחת חברה או משרד מקומי, תקשורת ומערכות מידע.

אופק ציין כי מכון היצוא ומשרד עורכי הדין גרינברג טראוריג, ישתפו פעולה במסגרת פעילויות מכון היצוא בנושאים כמו: קיום מפגשים לשיתופי-פעולה בין חברות אמריקאיות וישראליות; עריכת סמינרים וכנסים ועוד. שיתוף הפעולה יתמקד בפעילויות הקשורות בשוק האמריקאי, כאשר משרד עורכי הדין יעמיד לטובת היצואנים הישראליים חברי מכון היצוא, גם את קשריו בקרב החברות האמריקאיות. זאת, במטרה לסייע לחברות ההייטק הישראליות ליצור שיתופי פעולה בארה"ב.

מיקי אדמון, הממונה על הפרויקט בחטיבת ההייטק במכון הייצוא, מסר כי ההתקשרות לקבלת שירותי החברה תעשה דרך הממונים הענפיים בחטיבת ההייטק שבמכון.

גארי אפשטיין, ראש מחלקת החברות לגיוסי הון במשרד עורכי הדין גרינברג טראוריג, ציין כי לשוק האמריקאי משקל רב לחברות ישראליות וכי משרדו יוכל לסייע לחברות ישראליות לחדור לשווקים בינלאומיים. זאת ע"י מתן גישה לחברות ישראליות לידע הרחב של משרד עורכי הדין האמריקאי, בתחום המשפטי, העסקי והבינלאומי.

מיטל סטיבנסקי, עו"ד ישראלית במחלקת החברות לענפי ההון במשרד עו"ד גרינברג וטראוריג, המוסמכת לעריכת דין במדינת ניו-יורק, ציינה כי הקשת הרחבה של קשרי המשרד היא בעלת ערך מוסף, שתוכל לסייע לחברות הישראליות ליצור שותפויות אסטרטגיות בארה"ב.

יצוין כי בשנת 2002 ירד יצוא ההייטק לארה"ב בכ – 18% לעומת 2001 והסתכם בכ – 1.9 מיליארד דולרים.