ירידה של 3.5% ביצוא התעשייתי לסין בתשעת חודשי 2005

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 3.5% ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לסין, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-453 מליון דולר. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, בהסתמכו על ניתוח היחידה הכלכלית במכון היצוא.


00:00 ,20.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 3.5% ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לסין, לעומת התקופה  המקבילה אשתקד והסתכם ב-453 מליון דולר. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, בהסתמכו על ניתוח היחידה הכלכלית במכון היצוא.
 
סה"כ היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לאסיה עלה בתקופה זו בכ-6.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר.
 
הוא ציין, כי הסיבות העיקריות לגידול ביצוא התעשייתי של ישראל לאסיה הינן: הגידול ביצוא להודו (כ-37.1%), לטיוואן (כ-8.7%) בתחומים של ציוד טלקומוניקציה, כרייה, חציבה ומינרלים, רכיבים אלקטרוניים, מכשירים למדידה, לבדיקה ולניווט.
 
אסיה מעריך, כי בשנת 2005 לא צפוי גידול ביצוא הסחורות (ללא יהלומים) לאסיה. זאת כתוצאה מירידה, כאמור, ביצוא לסין וסינגפור וירידה במכירת רכיבי אלקטרוניקה לפיליפינים ומלזיה.
 
השנה יזם ואירגן מכון היצוא ביתנים לאומיים בהשתתפותם של כ-80 יצואנים ב-10 תערוכות שונות ביבשת אסיה בתחומים – טכנולוגיה סביבתית, תקשורת, תכשיטים, קוסמטיקה, תעופה, אלקטרוניקה, אבטחה וחקלאות. כן ארגן השנה מכון היצוא יציאתן של 12 משלחות עם כ-120 יצואנים נוספים לביקורים עסקיים ברחבי אסיה תוך דגש מיוחד על פעילות בסין והודו בתחומים – תעופה, תקשורת, תכשיטים, סרטים, אלקטרוניקה, סטארט אפ, פרוייקטים, טכנולוגיה סביבתית וחקלאות.
 
מניתוח מכון היצוא על הסחר עם אסיה מתברר כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה עלייה של כ- 37.1% ביצוא להודו לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-332 מליון דולר. עיקר היצוא ציוד טלקומוניקציה, כרייה, חציבה ומינרלים. היצוא להונג קונג גדל בכ-11.2% לעומת התקופה המקבילה והסתכם בכ-187 מיליון דולר. עיקר הייצוא רכיבים אלקטרוניים, מכונות למשרד ומחשוב.
 
עוד עולה מניתוח מכון היצוא, כי חלה עלייה של 8.7% ביצוא לטיוואן לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-430 מיליון דולר. עיקר  היצוא רכיבים אלקטרוניים, מכשירים למדידה, לבדיקה ולניווט.
 
היצוא ליפן גדל בחודשים ינואר - ספטמבר 2005 בכ-13.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם   בכ-437 מיליון דולר. עיקר היצוא כימיקלים וזיקוקי נפט, ציוד טלקומוניקציה.
 
היצוא לתאילנד גדל בחודשים ינואר – ספטמבר 2005 בכ-18.8% והגיע לכ-91 מיליון דולר. עיקר היצוא: כימיקלים וזיקוקי נפט, מכונות למשרד ומחשוב.
 
ביצוא לסינגפור חלה ברבע השלישי של 2005 ירידה של כ-6.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-228 מיליון דולר. עיקר היצוא רכיבים אלקטרוניים, מכשירים למדידה, לבדיקה ולניווט.
 
עוד עולה מניתוח מכון היצוא, כי ביצוא לקוריאה הדרומית חלה עלייה של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-303 מיליון דולר. עיקר היצוא רכיבים אלקטרוניים, מכשירים למדידה, לבדיקה ולניווט.
 
ביצוא למלזיה חלה ירידה של כ-27.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-112 מיליון דולר, כתוצאה מירידה ביצוא רכיבים אלקטרוניים וכימיקלים וזיקוקי נפט.   
 
היצוא לפיליפינים ירד בתשעת החודשים הראשונים של 2005 בכ-1.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-119 מיליון דולר. עיקר היצוא רכיבים אלקטרוניים, ציוד טלקומוניקציה.
 
יצויין, כי בשנה האחרונה גדל מספר היצואנים לאסיה המורחבת  ב-5% לעומת השנה שקדמה לה והגיע ל-7,486 חברות (כולל יצואני יהלומים)