ירידה של 16% ביצוא התעשיתי לאיחוד האירופאי בתשעת החודשים הראשונים של השנה

שרגא ברוש: ירידה של 16% ביצוא התעשיתי (ללא יהלומים) לאיחוד האירופאי בתשעת החודשים הראשונים של השנה- הסתכם בכ- 4.12 מיליארד דולר; ירידה של 11% ביבוא מהאיחוד האירופאי- הסתכם בכ- 7.72 מיליארד דולר. מעריך: יעברו עוד שנים עד שמאזן הסחר בינינו לאיחוד האירופי יה


00:00 ,04.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש: ירידה של 16% ביצוא התעשיתי (ללא יהלומים) לאיחוד האירופאי בתשעת החודשים הראשונים של השנה- הסתכם בכ- 4.12 מיליארד דולר; ירידה של 11% ביבוא מהאיחוד האירופאי- הסתכם בכ- 7.72 מיליארד דולר. מעריך: יעברו עוד שנים עד שמאזן הסחר בינינו לאיחוד האירופי יהיה חיובי.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 16% ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לאיחוד האירופאי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 4.12 מיליארד דולר. גם ביבוא ממדינות האיחוד האירופאי חלה ירידה של 11% והסתכם ב- 7.72 מיליארד דולר. כך מסר שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי, בהסתמכו על ניתוח מכון היצוא.
ברוש מעריך כי יקח עוד שנים עד שמאזן הסחר בינינו לבין מדינות היחוד האירופאי יהיה חיובי, (דהינו היצוא לשם יהיה גדול יותר מהיבוא).

ברוש מציין כי מניתוח מכון היצוא על היצוא לאיחוד האירופאי על פי מדינות מתברר, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 19% ביצוא לאוסטריה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 50 מיליון דולר. עיקר היצוא- אלקטרוניקה, מכונות למשרד ומחשוב, מתכות ומוצרי מתכת. מאידך חל גידול של 11% ביבוא מאוסטריה בתקופה הנסקרת והסתכם ב- 95 מיליון דולר. עיקר היבוא- מכונות ומכשירים מכניים, מוצרי נייר, מוצרים כימיים.

עוד מתברר מניתוח מכון היצוא כי ביצוא לאיטליה חלה ירידה של 16% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 469 מיליון דולר. עיקר היצוא- כימיקלים וזיקוקי נפט, עץ, ריהוט, נייר ודפוס, ציוד טלקומוניקציה. ביבוא מאיטליה חלה ירידה של 10% והסתכם ב- 1.12 מיליארד דולר. מדובר בעיקר במכונות ומכשירים מכניים, מוצרי טקסטיל, כימיקלים, מתכת בסיסית, פלסטיק וגומי.

ברוש מציין כי ביצוא לאירלנד חלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירידה של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 50 מיליון דולר. בעיקר רכיבים אלקטרוניים וטלקומוניקציה. ביבוא מאירלנד חלה ירידה של 19% והסתכם ב- 190 מיליון דולר. מדובר בעיקר במוצרים כימיים, מכונות ומכשירים מכניים.

עוד עולה מניתוח מכון היצוא כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 15% ביצוא לבלגיה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 377 מיליון דולר. מדובר בעיקר במתכת בסיסית, מוצרי מתכת, מכונות וציוד. ביבוא מבלגיה חל גידול של 5% והסתכם ב- 562 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכימיקלים, פלסטיק וגומי, מכונות ומכשירים מכניים.

ביצוא לבריטניה חלה ירידה של 8% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 735 מיליון דולר. מדובר בעיקר בציוד טלקומוניקציה, טקסטיל והלבשה, כימיקלים וזיקוקי נפט, מוצרי גומי ופלסטיק. ביבוא מבריטניה חלה ירידה של 15% והסתכם ב- 1.04 מיליארד דולר. מדובר בעיקר במכונות ומכשירים מכניים, כימיקלים, מזון.

עוד עולה מניתוח מכון היצוא כי ביצוא לגרמניה חלה ירידה של 26% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 725 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה, רכיבים אלקטרוניים, מכשירים למדידה, בקרה וניווט, תרופות. גם ביבוא מגרמניה חלה ירידה של 13% והסתכם ב- 1.75 מיליארד דולר. בעיקר- מכונות ומכשירים מכניים, כלי הובלה, כימיקלים, כלי מדידה עדינים, פלסטיק וגומי ועוד.

ביצוא לדנמרק חלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 46 מיליון דולר. מדובר בעיקר ב מכונות למשרד ומיחשוב, טלקומוניקציה, יצוא חקלאי. מאידך, ביבוא מדנמרק חל גידול של 30% והסתכם ב- 145 מיליון דולר. מדובר בעיקר במוצרים כימיים, מכונות ומכשירים מכניים.

ברוש מציין כי ביצוא להולנד חל בתשעת החודשים הראשונים של השנה גידול של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 647 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכימיקלים וזיקוקי נפט, יצוא חקלאי, ציוד טלקומוניקציה. ביבוא מהולנד חלה ירידה של 11% והסתכם ב- 873 מיליון דולר. מדובר בעיקר במכונות ומכשירים מכניים, כימיקלים, כלי מדידה עדינים.

עוד מתברר מניתוח מכון היצוא כי היצוא ליוון ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב- 5% והסתכם ב- 120 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכימיקלים וזיקוקי נפט, ציוד אלקטרוני ביתי. גם, ביבוא מיוון חלה ירידה של 3% והסתכם ב- 100 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכלי הובלה, מוצרים כימיים, פלסטיק וגומי.

ביצוא ללוכסמבורג חלה ירידה של 27% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 2.4 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה. ביבוא מלוכסמבורג חלה ירידה של 14% והסתכם ב- 15.4 מליון דולר. מדובר בעיקר במתכות פשוטות.

ביצוא לספרד חלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 283 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכימיקלים וזיקוקי נפט, טלקומוניקציה, גומי ופלסטיקה. גם ביבוא מספרד חלה ירידה של 19% והסתכם ב- 436 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכלי הובלה, מכונות ומכשירים מכניים.

ביצוא לפורטוגל חלה ירידה של 20% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 31 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה, כימיקלים וזיקוקי נפט, גומי ופלסטיקה. גם ביבוא מפורטוגל חלה ירידה של 15% והסתכם ב- 54 מיליון דולר. מדובר בעיקר במוצרי טקסטיל, מכונות ומכשירים מכניים, עץ, פחם ונצרים.

עוד עולה מניתוח מכון היצוא כי ביצוא לפינלנד חל גידול של 33% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 64 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה, ציוד אלקטרוני צרכני- ביתי. מאידך, ביבוא מפינלנד חלה ירידה של 9% והסתכם ב- 203 מיליון דולר. מדובר בעיקר במכונות ומכשירים מכניים, עץ, פחם ונצרים.

ביצוא לצרפת חלה ירידה של 10% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 449 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה, יצוא חקלאי, כימיקלים וזיקוקי נפט.
גם ביבוא מצרפת חלה ירידה של 4% והסתכם ב- 879 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכלי הובלה, מכונות ומכשירים מכניים, מוצרים כימיים.

ביצוא לשבדיה חלה ירידה של 30% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 72 מיליון דולר. מדובר בעיקר בטלקומוניקציה, מכונות וציוד, גומי ופלסטיקה.
גם ביבוא משבדיה חלה ירידה של 30% והסתכם ב- 237 מיליון דולר. מדובר בעיקר בכלי הובלה, מכונות ומכשירים מכניים, מוצרי נייר.