יקבים ישראלים השתתפו בשבוע שעבר באירוע טעימות יין ישראלי בפריז

19 יקבים ישראלים השתתפו בשבוע שעבר באירוע טעימות יין ישראלי בפריז. במשך יומיים התקיימו פגישות ואירועי טעימת יין עם עיתונאים, סומליירים, קנייני רשתות, בעלי חנויות יין, מפיצים ואחרים


00:00 ,06.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מטרת האירוע חיזוק מותג היין הישראלי גם מעבר לשוק הכשר

19 יקבים ישראלים השתתפו בשבוע שעבר באירוע טעימות יין ישראלי בפריז. במשך יומיים התקיימו פגישות ואירועי טעימת יין עם עיתונאים, סומליירים, קנייני רשתות, בעלי חנויות יין, מפיצים ואחרים. האירוע אורגן על ידי מכון היצוא הישראלי וינון אלרועי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בצרפת בסיועו של יאיר היידו, מומחה ליינות ישראלים.

במהלך האירוע, הוצגה בפני המבקרים, התפתחות תעשיית היין הישראלי בשנים האחרונות והחידושים בתחום בישראל. המפגש נחתם בארוחת ערב חגיגית בנוכחות שגריר ישראל בצרפת ניסים זוילי, אשר במהלכה הוגשו למשתתפים שכללו את צמרת המומחים בתחום, ממיטב היינות הישראלים.

יצויין כי במשלחת היקבים שאורגנה בידי מכון היצוא הישראלי נכללו יקבי ברקן-סגל, בנימינה, כרמל מזרחי, דלתון, ראקנטי, יקבי אפרת (טפרברג), יינות רמת הגולן- הרי גליל, יקב נח כמו גם הוצגו יקבי Handcrafted wines of Israel בינהם דומיין דה קסטל, אמפורה ויניארד, בזלת הגולן, יתיר, מרגלית, פלאם, ססלוב, צורעה, המסרק ושילג.

ינון אלרועי, הנספח המסחרי בצרפת ציין כי תצרוכת היין השנתית בצרפת הינה כ – 60 ליטר לנפש. נתח היינות הזרים הנמכרים בה עומד על 2 אחוז בלבד. בראש היינות הזרים הנמכרים נמצאים היינות האיטלקים, אחריהם הספרדים ובהמשך הצ'יליאנים ודרום אמריקאים אחרים. בתקופה האחרונה ניכרת בצרפת התעניינות ופתיחות רבה יותר לצריכת יינות זרים ובמיוחד בקרב הדור הצעיר יותר. אלרועי אמר, כי מטרת האירוע היתה לחזק את מותג היין הישראלי גם מעבר לשוק הכשר.

בין הטועמים הצרפתים באירוע , היו Olivier Poussier האוחז בתואר הסומלייר הטוב בעולם, נשיא איגוד הסומלייר Jean Michel Deluc העומד גם בראש אתר המכירות הוירטואלי Chateau on line, Bernard Burtchy ממדריך הגסטרונומיה המפורסם Gault Millau, Michel Betanne מהמגזין RVF, David Cobbold אשר כתב בין השאר מדריך ליינות הזרים ואשר עובד בתקופה זאת על מהדורה חדשה, קנייני רשתות מזון, מלונות וחנויות דליקטס יוקרתיות.