יצוא תפוחי האדמה מהנגב המערבי הוכפל והגיע ל-150 אלף טון

יצוא תפוחי האדמה מהנגב המערבי, שהוא אזור גידול תפוחי האדמה המרכזי של מדינת ישראל, הסתכם השנה ב-150 אלף טון, כמות הגדולה ב-100% מהיקף היצוא בשנים הקודמות: 75 אלף טון


00:00 ,21.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פדיון שיא של 52 מיליון יורו – 280 מיליון שקל - לחקלאים

יצוא תפוחי האדמה מהנגב המערבי, שהוא אזור גידול תפוחי האדמה המרכזי של מדינת ישראל, הסתכם השנה ב-150 אלף טון, כמות הגדולה ב-100% מהיקף היצוא בשנים הקודמות: 75 אלף טון. הודות למחירים הגבוהים של תפוחי האדמה באירופה השנה – 350 יורו לטון – יגיע הפדיון של החקלאים לשיא של 52 מיליון יורו, שהם כ-280 מיליון שקל!

ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שהעליה הדרמטית בגידול וביצוא של תפוחי האדמה היא תוצאה מהחלטתו של שר החקלאות לשעבר, ח"כ שלום שמחון, לאשר לחקלאים באשכול תוספת של 11 מיליון קוב מים. החלטה אמיצה זו התקבלה בתקופה לא פשוטה למשק המים ומוכיחה עצמה כנכונה. המשק הלאומי מקבל חזרה בריבית דריבית כל שקל שהושקע בהבאת המים לחקלאים.

מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, אמר שמעבר לתוספת המים, הצלחת ענף תפוחי האדמה היא תוצאה של השקעת מיליוני שקלים במחקר ופיתוח שהביאו לבחירה נבונה של זנים שזוכים לפופולריות גם בקרב צרכנים בארץ וגם בקרב צרכנים בחו"ל. בדרך זו יכולים החקלאים והמשווקים לתמרן בין שני השווקים ולווסת את השיווק באופן מושכל. לענף תפוחי האדמה יתרון נוסף באורך חיי המדף, שמאפשרים שמירת היבולים עד למועד האופטימלי לשיווק.