יצוא פרחים לאירופה: האטה עקב מזג האוויר הסוער

שיווק הפרחים לחג המולד יעמוד השנה על מעל 900 טון, ירידה של מעל 10% משנה שעברה. היום יצא המשלוח האווירי האחרון של פרחים לאירופה לפני כניסת החג


00:00 ,22.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שיווק הפרחים לחג המולד יעמוד השנה על מעל 900 טון, ירידה של מעל 10% משנה שעברה. היום יצא המשלוח האווירי האחרון של פרחים לאירופה לפני כניסת החג
 
למרות המשבר הכלכלי העולמי, ומזג האוויר הסוער בארצות אירופה והחשש כי תהיה פגיעה מסיבית בייצוא הפרחים מישראל, לקראת חג המולד קיימת ירידה של כ-10% בלבד ביחס לשנה שעברה, בכמות המכירות של פרחים וענפי קישוט מישראל בבורסות הפרחים ושווקי אירופה לחג המולד. שיווק הפרחים לחג המולד יעמוד השנה על מעל 900 טון, ירידה של מעל 10% משנה שעברה, אז עמד השיווק על כ- 1,100 טון פרחים.
 
איילון גדיאל, מנכ"ל מחקר ופיתוח ערבה, אומר כי עיקר הירידה נובע ממחסור בידיים עובדות לחקלאות בישראל, אשר אילץ את החקלאים לצמצם את היקף גידול הפרחים בשל אי היכולת לעמוד בגלי הפריחה הגדולים, למרות הכלכליות הגבוהה של ענף זה, בנוסף אומר גדיאל כי בשבועות האחרונים עמד שיווק הפרחים בדרישה גבוהה אך בסוף השבוע הזה, עקב מזג האוויר הקשה המורגש בכל העולם, נעצרה המכירה ויש האטה בשווקים הקלאסיים באירופה כמו: צרפת, בלגיה, אזורים בגרמניה, דנמרק ודרום אנגליה.
 
חוסר היכולת של השלטונות לפינוי השלגים בקצב שנערם הביא לעצירת תנועת הרכבות, הטיסות והתנועה ברחובות אשר הביאה לירידה המכירות בשווקים. המשלוח האחרון לאירופה לקראת חג המולד יצא היום כך שיגיע במועדו לשווקים, למרות שצומצם בהיקפו.
 
עוד אומר גדיאל, כי לקראת חג המולד יוצאו מאזור הערבה מעל 25 טון פרחים. גדיאל מציין, כי לאזור הערבה יתרון בייצוא פרחים לאירופה בעונה זו של השנה מאחר ובארצות אירופה חורף ואילו בערבה טמפרטורות נוחות וקרינת אור גבוהה וכי הפרחים המועדפים השנה על הצרכנים הינם פרחים בעלי גוון אדום שהינו הצבע המסמל את חג המולד, בעיקר מזני גרברות, ורדים, ציפורנים, צבעונים אדומים וכד'.
 
גדיאל מוסיף, כי חקלאי ישראל מייצרים פרחים וענפי קישוט בעלי עושר בוטני ברמה גבוהה, המבוקשים בשווקים בחו"ל למרות התחרות הגבוהה עם ארצות בעלות אקלים איכותי משל ישראל.