יצוא המזון הישראלי לארה"ב מינואר-מאי 2003 - עלייה בשליש לעומת התקופה המקבילה אשתקד

יצוא המזון הישראלי לארה"ב עלה מינואר – מאי 2003 בשליש והגיע ל-59 מיליון דולר, לעומת 44 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (מדובר ביצוא של מוצרי מזון מעובדים וטריים). צפוי שסך היצוא יגיע בשנת 2003 ל-150 מיליון דולר


00:00 ,15.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יצוא המזון הישראלי לארה"ב עלה מינואר – מאי 2003 בשליש והגיע ל-59 מיליון דולר, לעומת 44 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (מדובר ביצוא של מוצרי מזון מעובדים וטריים). צפוי שסך היצוא יגיע בשנת 2003 ל-150 מיליון דולר.

פרוייקט “Fine Foods from Israel” לעידוד רכישת מוצרים מישראל נעשה על ידי המשלחת הכלכלית בניו יורק בראשות זהר פרי, הציר הכלכלי לצפון אמריקה במשרד התמ"ת, בשיתוף עם אגף המזון במכון היצוא הישראלי ועם הנציגויות הכלכליות של ישראל בצפון אמריקה. הפרוייקט נעשה במסגרת המאמץ לנצל את הרצון הטוב שיש בארה"ב ומחאת ציבור תומכי ישראל בארה"ב, נגד הטלת חרם על מוצרים ישראליים באירופה.

פרי מציין כי , הפרוייקט נועד להגביר את החדירה של מוצרי מזון מישראל ולהניע את הציבור היהודי וציבור תומכי ישראל לטעום מוצרי מזון מישראל ולהכיר את המקורות והיצרנים של מוצרים אלו. לצורך כך, הוקם אתר אינטרנט בו ניתן לאתר את החנויות בכל אזור בארה"ב המוכרות מוצרי מזון מישראל, לפי מיקוד מקום המגורים: www.israelfinefoods.com.

זהר פרי מציין עוד, כי החברות שיצואן עלה במיוחד היו אלו שנערכו מבחינה לוגיסטית ושיווקית , כך שיתאימו ליצוא לשוק האמריקאי (לדוגמא, שינוי אריזות וסימונים על המוצרים). כמו כן, יצואניות מזון שכבר מוכרות לרשתות הגדולות או לחנויות עצמאיות הצליחו באמצעות הקמפיין להעמיק את חדירתן לשוק .

פרי הוסיף עוד כי במסגרת הפרוייקט נערכו מספר אירועים בשיתוף מכון היצוא הישראלי בערים שונות בארה"ב כגון: ניו יורק ולוס אנג'לס ומתוכננים אירועים דומים יחד עם יתר הנציגויות בצפון אמריקה (בוסטון, שיקאגו, מיאמי וטורונטו).