ינואר עד יוני 2007: גידול של יותר מ-10% ביבוא פריטי לבוש מסין

מדובר ביבוא של 63 מיליוני פריטי לבוש בשווי של כ-65 מיליון דולר. יוסף שירן: על שלטונות המכס להתחיל לבצע בדיקות מעמיקות למוצרי טקסטיל המיובאים מהמזרח ומסין כדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור


00:00 ,29.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר ביבוא של 63 מיליוני פריטי לבוש בשווי של כ-65 מיליון דולר. יוסף שירן: על שלטונות המכס להתחיל לבצע בדיקות מעמיקות למוצרי טקסטיל המיובאים מהמזרח ומסין כדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור
 
על שלטונות המכס להתחיל לבצע בדיקות מעמיקות, באמצעות מכון התקנים הישראלי ו/או מכוני בדיקה אחרים למוצרי טקסטיל המיובאים מהמזרח הרחוק בכלל ומסין בפרט דבר שימנע פגיעה אפשרית בבריאות הציבור ובבטיחותו. כך טוען יוסף שירן, יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל תפרון. זאת בעקבות הפרסומים לפיהם יצרנים בסין השתמשו בחומר הכימי פורמלדהיד פי 900 מהמותר ביצור בגדי כותנה וצמר. דבר העלול, על פי הפרסומים, לגרום לנזקים בריאותיים.
 
שירן טוען, כי למרות הפתיחות המרבית הנהוגה בישראל מזה שנים ליבוא חופשי מהעולם כולו, כולל של מוצרי טקסטיל והלבשה, על מדינת ישראל לבצע את הבדיקה הנאותה והדרושה, ואם ישנה סכנה לבריאות הציבור, ולו המועטה ביותר, מן הראוי לטפל בה בדחיפות, ביעילות ובמלוא הרצינות באמצעות הגורמים האחראים לכך בישראל.
 
יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מגלה כי הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה וכי בששת החודשים הראשונים של השנה יובאו לארץ כ-63 מיליוני פריטי לבוש מסין - גידול של יותר מ-10%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יבוא הטקסטיל מסין הסתכם בחודשים ינואר יוני 2007 בכ-65 מיליוני דולרים. דבר הגורם לדאגה רבה בקרב היצרנים.
 
באיגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מציינים, כי בתוך כך, יובאו לארץ מסין במחצית הראשונה של השנה כ-20 מיליון חולצות טי - גידול של כ-1.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סך הכל הסתכם יבוא חולצות הטי מסין במחצית הראשונה של השנה בכ-32.3 מיליון דולר (גידול של כ-12.5% בהיקף הכספי).
 
סה"כ יובאו לארץ (מכל העולם) בששת החודשים  הראשונים של השנה כמעט פי 3 פריטי לבוש וטקסטיל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בכ-228 מליון פריטים - לעומת כ-77 מליון פריטים בתקופה המקבילה אשתקד.
 
ההיקף הכספי של יבוא הטקסטיל לארץ הסתכם בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-139 מיליוני דולרים - גידול של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
בתוך כך הסתכם יבוא הטקסטיל מטורקיה בכ-11.3 מיליוני דולרים - גידול של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יבוא הטקסטיל מהמזרח (הודו, נפאל, הונג קונג, סינגפור, טיוואן, ויטנאם, תאילנד ודרום קוריאה (ללא סין) הסתכם בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-23.4 מיליוני דולרים - מהווה גידול של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.