ייבוא רכבי היוקרה: הדילר הונה אף את היבואנים

על פי החשד סיפק הדילר רשיונות רכב מזויפים באופן שברשיון נרשמו פרטים של כלי רכב פחותי ערך מאלו שיובאו. בתוך כך רימה המבקש את לקוחותיו ששילמו מחיר מלא על כלי הרכב שייבאו ואת רשות המסים


00:00 ,02.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי החשד סיפק הדילר רשיונות רכב מזויפים באופן שברשיון נרשמו פרטים של כלי רכב פחותי ערך מאלו שיובאו. בתוך כך רימה המבקש את לקוחותיו ששילמו מחיר מלא על כלי הרכב שייבאו ואת רשות המסים
 
מדוברות רשות המסים בישראל נמסר כי בית משפט השלום בחיפה ביטל אתמול את צו איסור הפרסום שהוצא בעניין יהודה ספיר, המעורב בפרשית הונאה ביבוא כלי רכב יוקרתיים, והתיר את פרסום הפרשייה במלואה, כולל פרטי המשיב.
 
החלטה זו נתנה בעקבות בקשת מכס חיפה. מדוברות רשות המסים נמסר כי השופט שוכנע כי המדובר בחשד הרבה מעבר לסביר, המגיע לכדי ראיות לכאורה, שיש להם פוטנציאל להרשעתו במיוחס לו. כמו כן השופט לא שוכנע כי הנזק שצוין על ידי בא כוח המשיב, מגיע לדרגת הנזק החמור כפי שפורש בפסיקת ביהמ"ש העליון ואשר מצדיק את איסור הפרסום.
 
במכס חיפה ובמחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה, ברשות המסים בישראל, מתנהלת חקירה שעניינה הצגת רישיונות וחשבונות מזויפים וכוזבים, תוך גרימת נזק לקופת המדינה במיליוני שקלים בענף יבוא אישי של רכב.
 
מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי ביום 6.8.09 הוצא נגד החשוד צו מעצר פתוח וכן צו חיפוש. ביום 13.8.09 אותר החשוד בבית בתל אביב. בסמוך להגעת חוקרי המכס יחד עם כוחות משטרה וכניסתם לחצר, נראה החשוד קופץ מעבר לגדר ביתו. השוטרים בקשו ממנו לעצור. החשוד התנגד בכוח למעצר, אך בסופו של דבר נעצר.
 
ב-13 באוגוסט נעצר יהודה ספיר לראשונה ומעצרו הוארך עד ה-17 באוגוסט ולאחר מכן שהה במעצר בית עד סוף אוגוסט. לבקשת החשוד, בית המשפט אסר זמנית את פרסום שמו של החשוד. כאמור, בדיון שנערך אתמול בבית המשפט הותר שמו לפרסום.
 
עוד עולה מהבקשה כי על פי החשד, המציא החשוד רשיונות רכב מזויפים באופן שברשיון נרשמו פרטים של כלי רכב פחותי ערך מאלו שיובאו ובהמשך צורפו הרשיונות הנ"ל לרשימוני יבוא כוזבים באופן שהוצהר על יבוא רכב מסוג אחר מזה שיובא ועל מחיר הנמוך ממחיר העלות האמיתי של הרכב, הכל לצורך התחמקות מתשלום מס בסך מיליוני שקלים.
 
בתוך כך רימה המבקש את לקוחותיו (היבואנים) ששילמו מחיר מלא על כלי הרכב שייבאו, בעוד החשוד שלשל לכיסו את ההפרש בין הסכום ששילמו הלקוחות כמסי יבוא לבין הסכום ששולם בפועל למכס. כמו כן עולה כי החשוד היה מעורב, יחד עם אחרים ביבוא מספר רב של כלי רכב לארץ, תוך שימוש באותה שיטה.