יחיאל אסיה מעריך: לאחר 3 שנים של התמתנות - יתווספו השנה כ- 200-150 חברות סטארט-אפ חדשות

יחיאל אסיה מעריך: לאחר 3 שנים של התמתנות - יתווספו השנה כ- 200-150 חברות סטארט-אפ חדשות; 50 חברות סטארט-אפ ישראליות נקנו בשנה האחרונה על ידי חברות זרות ו/ או ישראליות בכ- 100 מיליוני דולרים; מכון היצוא - עורך היום (6/7) מפגש בנושא הקמת והפעלת חברות סטארט


00:00 ,06.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יחיאל אסיה מעריך: לאחר 3 שנים של התמתנות - יתווספו השנה כ- 200-150 חברות סטארט-אפ חדשות; 50 חברות סטארט-אפ ישראליות נקנו בשנה האחרונה על ידי חברות זרות ו/ או ישראליות בכ- 100 מיליוני דולרים; מכון היצוא - עורך היום (6/7) מפגש בנושא הקמת והפעלת חברות סטארט - אפ.
 
לאחר 3 שנים של התמתנות – יתווספו השנה כ- 200-150 חברות סטארט - אפ חדשות בעיקר בתחומי התוכנה, התקשורת, הביוטכנולוגיה ואבטחה. כך מעריך יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה מסר, כי סה"כ יגיע מספר חברות הסטארט – אפ בסוף השנה לכ- 1,200.
 
הוא ציין, כי אשתקד, לצד סגירתן של 100 חברות סטארט-אפ נפתחו כ- 100 חברות סטארט-אפ חדשות. להערכתו, בשנה האחרונה נמכרו כ- 50 חברות סטארט – אפ ישראלית לחברות זרות ו/ או לחברות ישראליות בהיקף כספי של כ- 100 מיליוני דולרים.
 
מנכ"ל מכון היצוא הוסיף, כי ההתאוששות בהייטק בעולם, כמו גם בארץ והאווירה החיובית של המשקיעים הן בארץ והן בחו"ל גרמו להתעוררות של חברות סטארט-אפ הישראליות.
 
אסיה הוסיף עוד, כי במסגרת אירועי השבוע הפתוח ליצואנים מתחילים עורך היום (6/7) מכון היצוא מפגש בהשתתפות כ- 150 חברות סטארט אפ בנושא: "מפת דרכים להקמת והפעלת חברת סטארט-אפ" באירוע ישתתפו: יאיר אופק -  משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הייטק במכון היצוא; ד"ר דפנה שוורץ – מנהלת מרכז בנג'יס ליזמות וניהול היי-טק אוניברסיטת בן גוריון; מר חיים קופנס – נשיא oiduts PVJ(חממה מופרטת); חווה שכטר – ח. שכטר ושות', השקעות בע"מ; רון רייס, מנכ"ל וונטגו נטוורקס; אבי זאבי – שותף מייסד כרמל וונצ'ארס; אסף ארבל – מנהל מכירות אי.בי.אם ויפעת טורבינר ממשרד התמ"ת.
 
מרכז הסטארט-אפ במכון היצוא הישראלי מתכנן לערוך ימי עיון נוספים בנושאים: "גיוס כספים מקרנות הון סיכון – כללי משחק" ו"מפגש חברות סטארט-אפ עם חברות אלקטרוניקה בתחום ההרכבה" (EMS).
 
מנכ"ל מכון היצוא מסר, כי לאחרונה ישנה עליה גדולה במספר חברות הסטארט-אפ הפונות למכון היצוא לקבלת סיוע בחשיפה לשותפים אסטרטגים בחו"ל, למקורות מימון ולהדרכות שונות בנושא. על מנת לעמוד בביקוש הרב חתם לאחרונה מכון היצוא על מספר הסכמים עם גורמים שונים בארה"ב אשר יעניקו ייעוץ לחברות המעוניינות לפתוח משרדים במקום או לצאת להנפקות.
 
עוד הוסיף, כי היום יום רביעי מתקיים בסנט הצרפתי בפריז מפגש של כ- 30  חברות סטארט-אפ מאירופה ו- 3 מישראל בהן יחשפו החברות את הטכנולוגיות שלהם בפני מאות משקיעים פוטנציאלים ושותפים אסטרטגיים.