יחיאל אסיה: מכון היצוא הקים בית ספר גבוה ללימודי סחר חוץ ולשת"פ בין-לאומי

יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, שמסר על כך, ציין כי ההתפתחויות בתחומי סחר החוץ בשנים האחרונות, הובילו את מכון היצוא להבנה כי יש מקום לשדרג ולהרחיב את פעילות ההשתלמויות שעורך המכון מזה 45 שנים, ולתת לעוסקים ביצוא ובסחר החוץ של ישראל להעמיק את לימודיהם


00:00 ,16.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בית הספר ילווה בייעוץ אקדמי של פרופסור עמוס דרורי, דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון שבנגב

יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, שמסר על כך, ציין כי ההתפתחויות בתחומי סחר החוץ בשנים האחרונות, הובילו את מכון היצוא להבנה כי יש מקום לשדרג ולהרחיב את פעילות ההשתלמויות שעורך המכון מזה 45 שנים, ולתת לעוסקים ביצוא ובסחר החוץ של ישראל להעמיק את לימודיהם. זאת במסגרת קורסים שיטתיים ברמה אקדמית, שישלימו את הידע המעשי שלהם או את השכלתם בתחומי הניהול, השיווק, מינהל עסקים או הפיננסים. כל זאת, תוך הוספת מימד של עומק והשלמה בנושאי סחר חוץ, שאינם נלמדים במהלך הלימודים הרגיל במוסדות להשכלה גבוהה.

אסיה הדגיש כי בית הספר הגבוה של מכון היצוא, יתבסס על מערך ההדרכה הקיים של המכון, שהוא הגוף בעל הניסיון הרב בתחום. בית הספר ילווה בייעוץ אקדמי של פרופסור עמוס דרורי, דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

מנכ"ל מכון היצוא הוסיף כי בית הספר הגבוה ללימודי סחר יפעל תוך שיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בארץ ובחו"ל ויציע מגוון קורסים בסיסיים של לימודי תעודה. הקורס ימשך 4 חודשים.

אסיה ציין כי מסגרת הלימודים בבית הספר הגבוה לסחר חוץ נותנת פתרונות ליצואנים בנושאי שיווק, מידע, יצירת הזדמנויות עסקיות בחו"ל, ייעול תהליכי היצוא והגדלת הרווחיות.

הקמת בית הספר, אומר אסיה, באה למלא את הפער הקיים בין הלימודים האקדמיים התיאורטיים לבין הניסיון המעשי הנרכש עם הזמן ולקצר את הזמן בינהם.

עוד אומר כי בית הספר הגבוה יציע מגוון של קורסים והכשרות בתחומים של שיווק בינלאומי, אסטרטגיה שיווקית, ניהול סחר חוץ, שיפור תהליכי יצוא, הכרת השווקים הבין-לאומיים והבנת ההבדלים הבין-תרבותיים.