יחיאל אסיה: כ-50 חברות מזון יטלו חלק בפרוייקט "מזון משובח מישראל 2005"

פרוייקט "מזון משובח מישראל 2005" יסייע להגדלת יצוא המזון לארה"ב ב-30% גם השנה, לכ-145 מיליון דולר; המומחה האמריקאי, אילי שלוסברג, ישמש יועץ מיוחד לפרויקט וילווה אותו


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

פרוייקט "מזון משובח מישראל 2005" יסייע להגדלת יצוא המזון לארה"ב ב-30% גם השנה, לכ-145 מיליון דולר; המומחה האמריקאי, אילי שלוסברג, ישמש יועץ מיוחד לפרויקט וילווה אותו.
 
כ-50 חברות מזון יטלו חלק בתוכנית "מזון משובח מישראל 2005" (Fine Foods From Israel 2005), שתסייע להגדלת יצוא המזון לארה"ב ב-30% גם השנה, לכ-145 מיליון דולר. כך מעריך יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה ציין, כי התוכנית מופעלת זו השנה השלישית ע"י מכון היצוא והביאה לגידול מצטבר של כ-60% ביצוא המזון לארה"ב בשנתיים האחרונות, מ-69 מיליון דולר בשנת 2002 ל-111 מיליון דולר בשנת 2004.
 
הוא הוסיף, כי עד כה נרשמו לפרויקט שאמור לצאת לדרך בחודש מאי הקרוב, כ-20 חברות מזון גדולות וקטנות, ביניהן: שטראוס-עלית, אסם, מבשלות בירה ישראל, ויסוצקי, זוגלובק, יקבי כרמל, יקבי רמת הגולן, מועצת החלב, אגודת הנוקדים - 5 חברות מהמגזר הערבי במסגרת מאגד, (ממתקי מחרום, רושדי, בית קלייה אלשעב, מאפיית נסרי נעמה, שמן זית אלוועדי), חברת מכבים, חברת עדין, חלוצה (לשמן זית), קוסקוס מזון ועוד.
 
מנכ"ל מכון היצוא הדגיש, כי כיועץ מיוחד לפרויקט, נבחר אילי שלוסברג, אחד המומחים הגדולים בארה"ב בתחום המזון, כולל ניהול חברת הפצה, ייעוץ ועוד.
 
אסיה הדגיש, כי הפרויקט השנה יכלול: פעילויות פרסום וקידום מכירות בארה"ב סביב חגי ישראל, במסגרתן יעודדו את הצרכנים, באמצעות החנויות בקהילות, בתי כנסת ועוד, לרכוש מוצרי מזון תוצרת כחול-לבן. כן ישווקו בארה"ב לקראת חגי ישראל, חבילות שי של מוצרי החברות המשתתפות בפרוייקט.
 
במסגרת הפרויקט, יפעל מכון היצוא להבאתם ארצה של קניינים מרשתות מזון בארה"ב, ויקדם השתתפותם של יצרני מזון מישראל בתערוכות ואירועים בארה"ב.
 
את הפרויקט תנהל ועדה מיוחדת בראשותו של שלום זיידלר, יו"ר ההנהלה הציבורית של ענף המזון במכון היצוא והבעלים של תה ויסוצקי. כן תפעל ועדת תפעול בארה"ב בהשתתפות נציגי יצרני המזון, יועצים ונציגי המשלחת הכלכלית בניו-יורק.