יחיאל אסיה: גידול שיא של 72% ביצוא ענף ציוד רפואי בשנת 2003

מנכ"ל מכון היצוא מציין שהיצוא בענף ציוד רפואי הסתכם בשנת 2003 בכ-1 מיליארד דולר; מגלה - מכון היצוא מעמיד שירותי מידע ומודיעין עסקי, לרשות החברות בענף הביו-רפואה; מכון היצוא מתכונן להוציא השנה 6 משלחות


00:00 ,25.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל מכון היצוא מציין שהיצוא בענף ציוד רפואי הסתכם בשנת 2003 בכ-1 מיליארד דולר; מגלה - מכון היצוא מעמיד שירותי מידע ומודיעין עסקי, לרשות החברות בענף הביו-רפואה; מכון היצוא מתכונן להוציא השנה 6 משלחות לחו"ל בתחום הציוד הרפואי במטרה להגדיל עוד יותר את יצוא הענף.

בשנת 2003 נרשם גידול שיא בשיעור של 72% ביצוא ענף ציוד רפואי לעומת השנה שקדמה לה. היצוא הסתכם בכ-1 מיליארד דולרים. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. זאת לעומת קצב גידול של 11% בממוצע בשנים קודמות.

אסיה מציין כי מניתוח הנתונים מתברר, כי בתוך כך יצוא מיכשור רפואי וכירוגי עלה אשתקד בשיעור של 80% לכ-936 מיליון דולר; יצוא ציוד רפואי ואורטופדי - עלה בשנת 2003 ב-25% לכ-45.8 מיליון דולר. מנגד, חלה ירידה של 4% ביצוא ציוד רפואי מתכלה והסתכם בכ-28.7 מיליון דולר.

מנכ"ל המכון מציין, כי לשעורי קפיצה מרשימים אלו ביצוא, תרמו בעיקר השווקים הבאים; יבשת אסיה - גידול של 122% ביצוא מיכשור רפואי וכירוגי (220 מליון דולר); וגידול של 75% ביצוא ציוד אורטופדי (3.8 מליון דולר); מזרח אירופה - גידול של 105% ביצוא מיכשור רפואי וכירוגי (8.8 מליון דולר); וגידול של 178% ביצוא ציוד רפואי ואורטופדי (2.7 מליון דולר); שוק משותף - גידול של 82% ביצוא מיכשור רפואי וכירורגי (278.3 מליון דולר).

אסיה מציין, כי שעורי העלייה הגבוהים ביותר ביצוא ענף הציוד הרפואי, ארעו ביצוא המוצרים המתוחכמים להם יש עדיין יתרון תחרותי מול מוצרים דומים ממדינות כמו סין, הודו ועוד.

מנחם לייב, מנהל ענף ציוד רפואי במכון היצוא מוסיף, כי ישנן חברות בענף הציוד הרפואי הבוחנות כיום אסטרטגיית שיווק חדשה - מכירת "קונספט", דהיינו התמקדות בהבלטת ייחודיות המוצר לעומת אחרים.

לייב ציין, כי מכון היצוא מתכנן להוציא השנה 6 משלחות של חברות בתחום ציוד רפואי לקוריאה, לגרמניה, לשוויץ, לברזיל, לספרד ולארה"ב, במטרה להגדיל עוד יותר את היצוא לארצות אלו.

מכון היצוא, אומר אסיה, מתכוון גם לסייע לחברות הישראליות להעמיק החדירה לשוק האנגלי זאת באמצעות ארגון הרכש והציוד הרפואי במדינה זו. כן מתכנן מכון היצוא בשנת 2004 להשתתף בחו"ל ב-8 תערוכות מובילות בתחום הציוד הרפואי.

מנכ"ל מכון היצוא גילה, כי מכון היצוא מעמיד לרשות חברות בענף הציוד הרפואי שירותי מידע ומודיעין עסקי, המבוססים על מקורות המידע המובילים בעולם. מדובר בשרותים כמו: איתור מפיצים, משווקים, יבואנים ורשתות שיווק; איתור סוכן או נציג במדינת יעד; מידע על חברות ותאגידים בעולם; חידוש פטנטים וסימני מסחר; מידע על ממצאי מחקר ופיתוח, פיתוח הביו-רפואי; דו"חות ניתוח על התעשייה והשירותים הביו-רפואיים בכ-60 מדינות בעולם.