יחיאל אסיה: 10 חברות ישראליות זכו בשנת 2003 במכרזים בינלאומיים בהיקף של כ-31 מיליון דולר

10 חברות ישראליות זכו בשנת 2003 ב-14 מכרזים בינלאומיים במימון הבנק העולמי, הבנק הבינאמריקאי לפיתוח ורכש והאו"ם, בהיקף כספי של כ-31 מיליון דולר. מהווה ירידה של כ-29% (בהיקף הכספי) לעומת השנה שקדמה לה. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא


00:00 ,08.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מסיכום שנת 2003, יחיאל אסיה: 10 חברות ישראליות זכו בשנת 2003 במכרזים בינלאומיים בהיקף של כ-31 מיליון דולר - ירידה של כ-29%; טוען - שת"פ עם חברות במדינות המתפתחות, יגדיל סיכויי הזכייה של החברות הישראליות. קורא לנצל שוק המכרזים הבינלאומיים במימון מוסדות פיננסיים והאו"ם כדי להגדיל היצוא.

10 חברות ישראליות זכו בשנת 2003 ב-14 מכרזים בינלאומיים במימון הבנק העולמי, הבנק הבינאמריקאי לפיתוח ורכש והאו"ם, בהיקף כספי של כ-31 מיליון דולר. מהווה ירידה של כ-29% (בהיקף הכספי) לעומת השנה שקדמה לה. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

אסיה ציין, כי בשנת 2002 זכו 11 חברות ישראליות ב-16 מכרזים בינלאומיים בהיקף כספי של כ-44 מיליון דולר.

מנכ"ל מכון היצוא מסר, כי הזכיות כוללות חוזים לאספקת ציוד, תשומות ושירותי יעוץ במסגרת פרויקטים תשתיתיים בארצות מתפתחות. כך למשל חברה ישראלית זכתה במכרז לאספקת מערוכת מיתוג לחברות הטלפונים בהונדורס בהיקף של כ-20 מיליון דולר; חברה ישראלית אחרת זכתה במכרז לתכנון ופיתוח כבישים באוגנדה בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר; חברה נוספת מישראל זכתה במכרז למתן שירותי יעוץ לניהול מערכת החינוך בסרביה, בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר; חברה נוספת זכתה במכרז לאספקת ריהוט וציוד רפואי לשירותי עזרה ראשונה באריתריאה בהיקף של כ-0.25 מיליון דולר ועוד.

אסיה קורא לחברות הישראליות לנצל את שוק המכרזים הבינלאומיים במימון מוסדות פיננסיים בינלאומיים והאו"ם, הפתוח כיום בפני חברות ישראליות בארצות מתפתחות, והמוערך בכ-33 מיליארד דולרים בחלוקה הבאה:

מכרזים בינלאומיים של הבנק העולמי - 18.5 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח - 6.8 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של הבנק האירופי לשיקום ופיתוח - 2.9 מיליארד דולר; מכרזים בינלאומיים של מוסדות האו"ם - 4.6 מיליארד דולר.

מנכ"ל מכון היצוא סבור, כי שיתוף פעולה של יצואנים ישראליים עם חברות מקומיות במדינות המתפתחות, עשוי להגדיל את סיכויי הזכייה של החברות הישראליות במכרזים בינלאומיים.

מכון היצוא משקיע מאמצים רבים במטרה להכפיל את כמות המכרזים המופצת לחברות ובכך מקוים להגדיל בצורה משמעותית את זכיות החברות, וגם את הזכיות בפועל של החברות הישראליות.

לשם כך הוקמה יחידת המכרזים הבינלאומיים במכון היצוא, בראשותה של טלי אייזנברג-נסים, שמסייעת לחברות ישראליות לחדור לשוק המכרזים הבינלאומיים במימון מוסדות פיננסיים והאו"ם, ומשמשת צומת מידע והכוונה לחברות ישראליות.

שירותי היחידה כוללים מתן מידע מקדים על פרוייקט בינלאומי בצנרת, ליווי והדרכה בהיערכות למכרז לצורך הגברת סיכויי הזכייה, סיוע באיתור שותפים בארצות היעד וסיוע ביצירת קשר עם הנהלות הפרוייקטים והגופים המממנים.