יחזקאל דסקל מתריע: "יחידת הרישוי לציוד רפואי שבמשרד הבריאות על סף קריסה"

לדברי מנכ"ל איגוד לשכות המסחר "לא יתכן שהמשרד ישלים עם רוע הגזרה של חוסר תמידי בכוח אדם". לדבריו, היחידה אינה עומדת בהיקף הבקשות העומד על כ-4,000 בשנה


00:00 ,19.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי מנכ"ל איגוד לשכות המסחר "לא יתכן שהמשרד ישלים עם רוע הגזרה של חוסר תמידי בכוח אדם". לדבריו, היחידה אינה עומדת בהיקף הבקשות העומד על כ-4,000 בשנה
 
ספקי הציוד הרפואי ממשיכים להתלונן על פיגורים ממושכים של למעלה מ-6 חודשים ברישום ציוד רפואי מיובא וטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות להצלת חיים. לטענתם, העיכובים מונעים מבתי החולים ומקופות החולים לקבל ציוד רפואי או להכיר מוצרים חדשים, שיכולים להוזיל את עלויות הרכש של בתי החולים, ומעמיד בסכנה את מערכת הבריאות כולה.
 
לדברי יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, לא ייתכן מצב בו משרד הבריאות ישלים עם רוע הגזירה של חוסר תמידי וכרוני בכוח אדם. "צוות העובדים ביחידת אמ"ר (אביזרים ומכשור רפואי) שבמשרד הבריאות אינו מסוגל להדביק את קצב הגעות הבקשות לרישום תיקים עקב העבודה הרבה המוטלת עליו".
 
דסקל, אשר פנה בעבר בנושא אל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, מדגיש כי מדובר ב-4 משרות חלקיות בלבד המטפלות בלמעלה מ-4,000 אישורים בשנה: כ-3,000 בקשות יבוא חד-פעמיות לשנה, כ-400 בקשות יבוא שנתיות, וכ-650 בקשות לרישום שכל אחת מהן כוללת מספר בקשות.
 
לדבריו, "יבואני הציוד הרפואי פועלים בתיאום עם יח' אמ"ר, ואין להם טענה כלפי העבודה של אנשי יחידת אמ"ר, שמוטלת עליהם עבודה בהיקף בלתי אפשרי ומעבר ליכולתם". דסקל הביע חשש כי בתוך פרק זמן קצר המערכת המטפלת באישורים תקרוס לחלוטין.
 
דסקל קורא למנכ"ל משרד הבריאות להתערב בדחיפות לחיזוק כוחה של יחידת אבזור ומכשור רפואי, לתועלת מערכת הבריאות, ולתועלת הציבור כולו.