יורם בליזובסקי: הולך וגובר החשש לייקור של מאות אחוזים בתעריפי ביטוח סיכוני מלחמה ליצוא וליבוא
לקראת המלחמה הקרבה בעיראק, הולך וגובר החשש בקרב התעשיינים לייקור של מאות אחוזים בתעריפי ביטוח סיכוני מלחמה ליצוא וליבוא. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. זאת בעקבות פניות של עשרות תעשיינים אל ההתאחדות בנושא זה
00:00 ,24.02.2003
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי לקראת המלחמה הקרבה בעיראק, הולך וגובר החשש בקרב התעשיינים לייקור של מאות אחוזים בתעריפי ביטוח סיכוני מלחמה ליצוא וליבוא. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. זאת בעקבות פניות של עשרות תעשיינים אל ההתאחדות בנושא זה.
בליזובסקי קורא למשרד האוצר, להפעיל מיידית הסדר של פוליסת ביטוח שתוצא ע"י חברת הביטוח הממשלתית "ענבל", אשר תכסה את הצרכים של חברות הספנות ותהווה מעין פוליסה אלטרנטיבית למבטחי המשנה בחו"ל.
דבר זה ימנע ייקור תעריפי ביטוח סיכוני מלחמה בעת חרום, כפי שקרה, בין השאר, לאחר נפילת מגדלי התאומים, ב-11 בספטמבר 2001 ובמלחמת המפרץ בשנת 91'.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מציין, כי מדובר למעשה בגביית פרמיה נמוכה באופן קבוע מהמשתמשים בגיבוי ערבות מדינה לחברת "ענבל". כיום המדינה ערבה לביטוח התובלה האוירית בלבד. בליזובסקי סבור, כי הפתרון אותו מציעה התאחדות התעשיינים הוא הזול והיעיל ביותר למשק, שאינו עולה לממשלה דבר, ואף חוסך למדינה מטבע חוץ.
בליזובסקי מציין, כי ייקור תעריפי הביטוח בשיעורים כה חדים יהפוך את היצוא לבלתי כדאי.
יצויין, כי בעקבות התייקרות תעריפי הביטוח הימי והאוירי לאחר קריסת מגדלי התאומים חוייבו המשתמשים בתובלה ימית בתשלום של 150
מליוני דולרים נוספים בערכים שנתיים לחברות הביטוח. אולם בלחץ המשתמשים, הורדו בהדרגה פרמיות הביטוח. אך גם כיום, במצב של רגיעה יחסית, מגיעה עלות היטל סיכוני מלחמה ל-20 מליוני דולרים לשנה.
בליזובסקי מציין, כי למרות ההבטחות שניתנו להתאחדות התעשיינים ממשרד האוצר, מאז ספטמבר 2001, לדאוג לפתרון מהיר של בעיה זו, עדיין נושא ביטוח סיכוני מלחמה טרם בא על פתרונו.
יודגש כי התארגנות הממשלה, לאחר שתפרוץ המלחמה בעיראק, כפי שקרה בעבר, אינה ממשית. זאת נוכח הצעדים המורכבים אותם יש לבצע בטרם תונפק פוליסה שתספק את צורכי המובילים הימיים.
בליזובסקי קורא למשרד האוצר, להפעיל מיידית הסדר של פוליסת ביטוח שתוצא ע"י חברת הביטוח הממשלתית "ענבל", אשר תכסה את הצרכים של חברות הספנות ותהווה מעין פוליסה אלטרנטיבית למבטחי המשנה בחו"ל.
דבר זה ימנע ייקור תעריפי ביטוח סיכוני מלחמה בעת חרום, כפי שקרה, בין השאר, לאחר נפילת מגדלי התאומים, ב-11 בספטמבר 2001 ובמלחמת המפרץ בשנת 91'.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מציין, כי מדובר למעשה בגביית פרמיה נמוכה באופן קבוע מהמשתמשים בגיבוי ערבות מדינה לחברת "ענבל". כיום המדינה ערבה לביטוח התובלה האוירית בלבד. בליזובסקי סבור, כי הפתרון אותו מציעה התאחדות התעשיינים הוא הזול והיעיל ביותר למשק, שאינו עולה לממשלה דבר, ואף חוסך למדינה מטבע חוץ.
בליזובסקי מציין, כי ייקור תעריפי הביטוח בשיעורים כה חדים יהפוך את היצוא לבלתי כדאי.
יצויין, כי בעקבות התייקרות תעריפי הביטוח הימי והאוירי לאחר קריסת מגדלי התאומים חוייבו המשתמשים בתובלה ימית בתשלום של 150
מליוני דולרים נוספים בערכים שנתיים לחברות הביטוח. אולם בלחץ המשתמשים, הורדו בהדרגה פרמיות הביטוח. אך גם כיום, במצב של רגיעה יחסית, מגיעה עלות היטל סיכוני מלחמה ל-20 מליוני דולרים לשנה.
בליזובסקי מציין, כי למרות ההבטחות שניתנו להתאחדות התעשיינים ממשרד האוצר, מאז ספטמבר 2001, לדאוג לפתרון מהיר של בעיה זו, עדיין נושא ביטוח סיכוני מלחמה טרם בא על פתרונו.
יודגש כי התארגנות הממשלה, לאחר שתפרוץ המלחמה בעיראק, כפי שקרה בעבר, אינה ממשית. זאת נוכח הצעדים המורכבים אותם יש לבצע בטרם תונפק פוליסה שתספק את צורכי המובילים הימיים.
עשוי לעניין אותך
מינויים חדשים בהתאחדות התעשיינים
בליזובסקי: התאחדות התעשיינים איתרה בחו"ל אתרים לוגיסטיים לאחסון מכולות ומטענים מישראל
עודד טירה : ממשלת מצרים מגבילה זה יותר משנה את יבוא המלח מישראל
איגוד התעשייה הקיבוצית מצטרף להתאחדות התעשיינים
"פרס האוסקר" של תחרות "תעשייה יפה בישראל יפה" 2002, הוענק לטבע תעשיות כפר סבא
המגזר העסקי יחסוך יותר מ- 50 מליוני ש"ח בשנה אם יפתור הסכסוכים העסקיים באמצעות גישור