יונדאי מוטור ורשפ"ת חתמו על הסכם מסגרת לשת"פ תעשייתי

במסגרת ההסכם התחייבה יונדאי לרכש גומלין של כ-16 מליון דולר מתעשיית הרכב וההיי טק בישראל. מנכ"ל הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און: יונדאי מוטור הינה סנונית ראשונה להסכמים עם חברות במזרח הרחוק


00:00 ,22.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ההסכם התחייבה יונדאי לרכש גומלין של כ-16 מליון דולר מתעשיית הרכב וההיי טק בישראל. מנכ"ל הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און: יונדאי מוטור הינה סנונית ראשונה להסכמים עם חברות במזרח הרחוק
 
חברת "יונדאי מוטור" חתמה היום על הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי בישראל עם הרשפ"ת. ההסכם, שנחתם לתקופה של 10 שנים, הינו תוצאה של מאמצים רבים שהושקעו בשנה האחרונה בנושא על ידי יבואנית יונדאי, חברת כלמוביל ורשפ"ת, במטרה להרחיב את ההשקעה של יצרני הרכב הבינלאומיים בתעשיית הרכב בישראל.
 
מנכ"ל הרשפ"ת במשרד התמ"ת, עו"ד בינה בר-און, מציינת כי "יונדאי מוטור היא סנונית ראשונה במזרח הרחוק שתביא לפריצת דרך לתעשיית האוטומוטיב בארץ, כפי שקרה בעבר לאחר שנחתמו הסכמי מסגרת ראשונים עם יצרני רכב באירופה ובארה"ב לרכש גומלין".
 
עו"ד בר-און מוסיפה עוד כי "יש להעריך את נכונות יונדאי לקיים פעילות בארץ. אני מברכת את צביקה פולק, מנכ"ל כלמוביל, ודן אורנשטיין, מנכ"ל יונדאי ומנהל המשרד בארץ, ודני לידאי, יועץ לנושא רכש גומלין, על הפעילות המבורכת שלהם לפיתוח יחסי שתפ"ת עם יונדאי".
 
צבי לשם, המנהל והמפקח מטעם הרשפ"ת על פעילות רכש הגומלין ושיתוף הפעולה התעשייתי בתחום האוטומוטיב, ציין כי ההסכם החדש נותן תקווה להגדלת היקף רכש הגומלין של יצרני רכב מהתעשייה הישראלית, שעמד בשנת 2008 על כ-200 מיליון דולר.
 
לשם מדגיש עוד כי עם חתימת ההסכם נכללת יונדאי מוטור ברשימת חברות הנהנות מיתרונות הסכם המסגרת.  הסכם המסגרת כולל התחייבות לרכש גומלין של כ-16 מליון דולר, ההתחייבות נבעה בין השאר ממכירות של מכוניות יונדאי למשרד הביטחון, תע"א ומינהל הרכב הממשלתי, אשר הסתכם בשנים 2004-2007 בכ-6,000 מכוניות.
 
לדברי צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, ההסכם בין יונדאי והרשפ"ת מעידים על הקשר העמוק שנוצר בין הגופים. יונדאי רואה בישראל שוק בעל פוטנציאל רב לצמיחה ומעונינת להרחיב את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות המפתחות ומייצרות עבור תעשיית הרכב העולמית. "בישראל יש כר פורה, מרשים וחדשני לחברות פריפריאליות לשוק הרכב העולמי" הוסיף פולק.
 
יונדאי מוטור אשר נוסדה ב-1967 הינה יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם וקבוצת הרכב הגדולה בקוריאה, בשנת 2008 ייצרה החברה כ-2.8 מיליון מכוניות והיקף מכירותיה הסתכם בכ-25.6 מיליארד דולר. יונדאי פועלת בכ-200 מדינות, מעסיקה למעלה מ-75 אלף עובדים.