יולי 2004: ירידה בפעילות הסחר עם מדינות האיחוד האירופי ועליה ביצוא לארה"ב

על פי נתוני המגמה, בחודשים האחרונים: ירידה ביבוא וביצוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי וקבוצת יתר ארצות העולם ; נמשכת העלייה ביצוא הסחורות לארצות הברית ; נמשכת העלייה ביבוא מארצות אסיה


00:00 ,18.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי נתוני המגמה, בחודשים האחרונים: ירידה ביבוא וביצוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי וקבוצת יתר ארצות העולם ; נמשכת העלייה ביצוא הסחורות לארצות הברית ; נמשכת העלייה ביבוא מארצות אסיה

בחודשים ינואר-יולי 2004 הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-17.6 מיליארד דולר. 40% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 18% מארצות הברית, 16% מארצות אסיה והשאר מיתר ארצות העולם.

יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בשבעת החודשים הראשונים של השנה ב-13.6 מיליארד דולר. באותה תקופה יצוא הסחורות (למעט יהלומים) לארצות האיחוד האירופי היווה 34%, היצוא לארצות הברית 28%, היצוא לארצות אסיה 15% והשאר ליתר ארצות העולם.

יוזכר, כי רמת יבוא ויצוא הסחורות בחודש יולי, מושפעת מהעיצומים שנקטו עובדי רשות הנמלים.

על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים אשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית.

נתוני המגמה שחושבו לאחר ניכוי העונתיות וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על ירידה של 3.3% בחישוב שנתי בחודשיים האחרונים ביבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה). זאת, לאחר עלייה של 9.6% בחודשים מרס-מאי.

נתוני המגמה מצביעים על ירידות ביבוא הסחורות מרוב קבוצות הארצות: היבוא מארצות האיחוד האירופי ירד בחודשים יוני-יולי ב-5.2% בחישוב שנתי, לאחר יציבות בחודש מאי. היבוא מארצות הברית ירד בחודשיים האחרונים ב-8.5%, לעומת עלייה של 20.9% בחודשים מרס-מאי. גם היבוא מיתר ארצות העולם ירד במאי-יולי ב-18.2% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 7.2% בחודש אפריל.

לעומת זאת, היבוא מארצות אסיה עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-19.5% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 60.1% בחודשים פברואר-אפריל.

נתוני המגמה מצביעים על ירידה של 5.0% ביצוא הסחורות (למעט יהלומים) בחודשיים האחרונים, לעומת עלייה של 12.7% בחודשים מרס-מאי.

ביצוא לארצות האיחוד האירופי נרשמה בשלושת החודשים האחרונים ירידה של 13.9% בחישוב שנתי, לאחר יציבות בחודש אפריל. היצוא לארצות אסיה ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-12.3%, בהמשך לירידה של 2.4% בחודש אפריל. היצוא לקבוצת יתר ארצות העולם ירד בחודשיים האחרונים ב-7.4% בחישוב שנתי, לעומת עלייה של 14.0% בחודשים מרס-מאי.

לעומת זאת, היצוא לארצות הברית עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-8.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 18.2% בחודשים פברואר-אפריל 2004.


המאזן המסחרי

המאזן המסחרי (למעט יהלומים) בשבעת החודשים הראשונים של השנה מצביע על עודף עם ארצות הברית (603 מיליון דולר). לעומת זאת, באותה תקופה נרשם גירעון במאזן המסחרי עם ארצות האיחוד האירופי (2.4 מיליארד דולר), עם ארצות אסיה (842 מיליון דולר) ועם יתר ארצות העולם (1.3 מיליון דולר).