יוזמה להקמת חווה לאנרגיה ואנרגיה מתחדשת בתאילנד

משלחת תאילנדית בנושא אנרגיה ואנרגיה מתחדשת תגיע לביקור בישראל על מנת לטפל בבעיות האנרגיה באזורי הפריפריה על ידי שימוש באנרגיות מתחדשות


00:00 ,10.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת תאילנדית בנושא אנרגיה ואנרגיה מתחדשת תגיע לביקור בישראל על מנת לטפל בבעיות האנרגיה באזורי הפריפריה על ידי שימוש באנרגיות מתחדשות
 
נציגים של חברת EnergyMax International מתאילנד מגיעים לביקור בישראל ויערכו סיורים במתקנים ואתרים לייצור אנרגיה, בדגש על אנרגיה מתחדשת. ביקור זה, אשר נערך ביוזמת הנספחות המסחרית של המינהל לסחר חוץ של משרד התמ"ת בבנגקוק הינו חלק ממיזם מקומי בתחום האנרגיה, אשר מטרתו לטפל בבעיות האנרגיה באזורי הפריפריה, על ידי שימוש באנרגיות מתחדשות.
 
"ביקור זה מהווה הזדמנות לחברות ישראליות בתחום האנרגיה המתחדשת. מדובר בשלב ראשוני של הפרוייקט, שמהווה נקודת זמן אידיאלית להשתלבות בו", אומר הנספח המסחרי בתאילנד, צחי זלצר. "לאחר מחקר מעמיק בנושא, נציגי החברה החליטו לחפש את הטכנולוגיות המתאימות בישראל, לאור ייחודיות הטכנולוגיות, ריכוז של ידע רב ויתרונותיהן של החברות הישראליות  על מקומות אחרים בעולם. קיימים היום בישראל מספר פרוייקטים אשר יכולים להתאים לאקלים ולתנאי השטח בתאילנד, ליישובים מרוחקים מתחנות כוח או איים, אשר היום מקבלים אספקת חשמל מגנרטורים" מוסיף זלצר.
 
בפריפריית תאילנד קיימים אזורים רבים אשר אינם מקבלים אספקת חשמל בצורה סדירה, לאור ריחוקם מתחנות כוח, איים מרוחקים מהיבשה, אזורים מבודדים בגלל תנאי שטח קשים וקשיים בהעברת החשמל לאור תנאי מזג האוויר הקיצוניים.
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר של ישראל מול תאילנד בשנת 2009 הסתכם בכ-738 מיליון דולר, ירידה של כ-30% לעומת שנה קודמת, בה היקף הסחר הסתכם בכ-1.052 מיליארד דולר. היקף הסחר ללא יהלומים של ישראל מול תאילנד ברבעון הראשון של 2010 הסתכם בכ-148 מיליון דולר, עלייה של כ-28% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. עיקר מרכיבי היצוא הם כימיקלים ומוצרי פרמצבטיקה, ציוד תקשורת וטכנולוגיה.