יו"ר מכון היצוא: השנה צפוי גידול של 20% ביצוא להונג קונג

שרגא ברוש מעריך: היצוא להונג-קונג יגדל השנה בכ-20%, לכ-1.8 מיליארד דולרים (כולל יהלומים); נציג ממשלת הונג-קונג - מנכ"ל ארגון "אינווסט הונג קונג", הגיע היום לישראל כאורח מכון היצוא;


00:00 ,05.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שרגא ברוש מעריך: היצוא להונג-קונג יגדל השנה בכ-20%, לכ-1.8 מיליארד דולרים (כולל יהלומים); נציג ממשלת הונג-קונג - מנכ"ל ארגון "אינווסט הונג קונג", הגיע היום לישראל כאורח מכון היצוא; המטרה - לקדם שיתופי פעולה בין שתי המדינות; כ-1,070 חברות ישראליות פועלות בהונג-קונג ומייצאות לשם.

היצוא של ישראל להונג-קונג יגדל השנה בכ-20% לעומת השנה הקודמת ויסתכם בכ-1.8 מיליארד דולרים (כולל יהלומים). כך מעריך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא.

ברוש מציין, כי הסיבות לגידול הצפוי ביצוא הישראלי להונג-קונג הן, בין השאר: הצמיחה המואצת של הכלכלה וההייטק בהונג-קונג; והיותה של הונג-קונג כבסיס עסקים נוח לסין, (מערכת פיננסית ומשפטית מערבית, אנשי עסקים מקומיים הבקיאים בתרבות העסקית הסינית והיותה מרכז מימון לחברות מסין ומרכז לגיוס כספים). יתרונות המאפשרים למעשה לחברות ישראליות לעבוד במגרש עסקי מערבי, בעל מערכת משפטית מערבית ונוהלי עבודה מערביים לחלוטין ובו זמנית ליהנות מהונג-קונג כרשת לוגיסטית ותחבורה, להפצה נוחה ויעילה לכל אזור אסיה פסיפיק.

יצויין, כי במחצית הראשונה של השנה, גדל היצוא של ישראל להונג קונג ב-35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-1.04 מיליארד דולר.

יו"ר מכון היצוא מסר, כי נציג ממשלת הונג-קונג, ג'ון רוזרפורד (John Rutherford), המכהן כמנכ"ל ארגון "אינווסט הונג-קונג" (Invest HK), הגיע היום (5.9.04), לישראל כאורח מכון הייצוא, למפגשים עם חברות ישראליות. זאת במטרה לקדם שיתופי פעולה בין ישראל והונג-קונג.

ברוש ציין, כי מטרת ארגון Invest HK הוא לקדם את הונג-קונג כמרכז עסקים למרחב הסיני כולו ולסייע לחברות ואנשי עסקים המעונינים לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה והשקעות בהונג-קונג.

עוד אמר, כי מכון הייצוא נמצא בקשרים קבועים עם ארגון Invest HK, וכי הוא רואה חשיבות רבה לכך שנציג הארגון מגיע לישראל כאורח של מכון היצוא מטעם ממשלת הונג-קונג.

מנכ"ל הארגון, יבקר בישראל בליווית מנהלת המחלקה הטכנולוגית, הגברת אמי יינג (Amy Ying). השניים יפגשו עם מספר חברות בתחומי ההיי-טק והתקשורת, שיש להן עניין לקדם את עסקיהן במרחב הסיני ומעונינות באפשרויות של פתיחת משרד או קשרים עסקיים עם הונג-קונג.

יצויין, כי כיום כ-1,070 חברות ישראליות פועלות בהונג-קונג ומייצאות לשם.