יו"ר מכון היצוא בכנס "יצוא בעתות חירום": לא צפויה פגיעה ביצוא הישראלי במלחמה עם עירק

מכון היצוא הקים מטה חירום לתת מענה לבעיות במלחמה; על הממשלה להקים קרן מיוחדת, כדי שעלות ההובלה לא תתייקר; קורא ליצואנים להגביר המאמצים כדי לשכנע הלקוחות בחו"ל שהאספקה תגיע בזמן, כפי שהיה בעבר. שרגא ברוש מגלה - עשרות יצואנים מבקרים בימים אלה אצל לקוחותיהם


00:00 ,19.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מכון היצוא הקים מטה חירום לתת מענה לבעיות במלחמה; על הממשלה להקים קרן מיוחדת, כדי שעלות ההובלה לא תתייקר; קורא ליצואנים להגביר המאמצים כדי לשכנע הלקוחות בחו"ל שהאספקה תגיע בזמן, כפי שהיה בעבר. שרגא ברוש מגלה - עשרות יצואנים מבקרים בימים אלה אצל לקוחותיהם בחו"ל כדי לשמור על האמינות.

עשרות יצואנים מבקרים בימים אלה אצל לקוחותיהם בחו"ל כדי לשמור על האמינות בעת מלחמה קרבה ולהרגיעם כי האספקה תגיע במועד; לא צפויה פגיעה ביצוא הישראלי בעת מלחמה עם עיראק, בהנחה שתהיה קצרה. כך אמר (16/1) שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בינלאומי בכנס מיוחד בנושא "יצוא בעתות חירום" שנערך במלון דן פנורמה בת"א, בכנס השתתפו יותר מ- 150 יצואנים.

ברוש קרא ליצואנים להגביר כבר כיום את מאמצי השכנוע בקרב לקוחותיהם בחו"ל, שאין כל יסוד לחששות מאי עמידה במועדי אספקה. שכן גם בעתות חירום בעבר, הוכיחו היצואנים הישראלים אמינות רבה וסיפקו ההזמנות במועד למרות הכל.

ברוש הביע תקווה, כי עובדי הנמלים והמכס יתייצבו לעבודה גם בעת מלחמה עם עיראק, בהיותם עובדים חיוניים, כפי שהיה גם בעת מלחמת המפרץ לפני יותר מעשור.

יו"ר מכון היצוא קרא לממשלה להקים קרן מיוחדת ע"י החברה הממשלתית לביטוח "ענבל", שתגבה את המבטחים (היצואנים) בעת מלחמה עם עיראק, זאת כדי לגרום למצב שעלויות ההובלה לא יתייקרו.

ברוש מסר, כי מכון היצוא הקים מטה חירום ו"קו חם" כדי לתת מענה לבעיות שעלולות להתעורר במקרה של מלחמה עם עיראק. המטה כולל נציגים של משרדי ממשלה (משרד התמ"ס, האוצר) הנוגעים בדבר וגופים ומוסדות הקשורים ללוגיסטיקה של תובלה כמו ממן, רשות הנמלים, צים, אל-על, וכן שרות התעסוקה והתאחדות התעשיינים.

מטה זה אמור לתת מענה לפניות יצואנים ויבואנים בנושאים תפעוליים של היצוא והיבוא כמו שינוע, דוקומנטציה, מכס, מטען אוירי וכו'.