יו"ר לשכת המסחר חיפה והצפון לשר לביטחון הפנים: המשטרה מזלזלת במשק הישראלי

נשיא לשכת המסחר והתעשיה של חיפה והצפון, עודד פלר, פנה במכתב לשר לבטחון פנים, גדעון עזרא, בבקשה כי יפעל לביטול החלטת משטרת ישראל להעביר את ייצור המדים לסין במקום למפעלים בישראל.


00:00 ,22.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשיה של חיפה והצפון, עודד פלר, פנה במכתב לשר לבטחון פנים, גדעון עזרא, בבקשה כי יפעל לביטול החלטת משטרת ישראל להעביר את ייצור המדים לסין במקום למפעלים בישראל.
 
לפני מכתבו לשר, פנה פלר למפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, בבקשה כי ימנע פיטורי עובדים באזור שסובל כבר עתה משיעור אבטלה גבוה מהממוצע בארץ, אך לא זכה להתייחסות כלשהי ממשטרת ישראל.
 
במכתבו לשר, ביקש פלר להתריע על גישה לא הולמת של משטרת ישראל לעניינם של גורמים משקיים הנמצאים עימה בקשר. פלר הזכיר במכתבו כי לפני שבועות אחדים פנה אחד מחברי הלשכה, בעל מפעל לייצור בגדים, וביקש את עזרת הלישכה. הוא חשש כי משטרת ישראל, עבורה ייצר מדים במשך שנים, תעדיף על פניו יבוא במחירי היצף מסין. פניות חוזרות של הלישכה למפכ"ל המשטרה, בניסיון להבהיר את הנושא, לא זכו לתגובה.
 
עוד הוסיף פלר במכתב, כי מעבר להתנהלות מוזרה זו, של התעלמות מגוף המייצג מאות רבות של חברות ועסקים, יחס זה מבטא זלזול בוטה של גוף, הנשען כולו על קופת הציבור, בצרכי המשק הישראלי ובחובה להעדיף ייצור ישראלי. לאחרונה התברר כי מפעלי טקסטיל נוספים נתקלו בבעיה דומה.
 
יבוא בהיצף מסין פוגע בענפים רבים. בכמה מקרים, שהגיעו בעת האחרונה לטיפולה של לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, מתברר כי יבוא זה מאיים על המשך קיומם של מפעלים.
 
אחד הנפגעים הוא חבר לשכת המסחר, בעל מפעל "מקט ספורט" מבית ג'אן, המייצר כבר שנים רבות מוצרי טקסטיל ומדים לגורמי ביטחון, כולל צבא ומשטרה. כעת, מאחר שמוצרים כאלה מיובאים לישראל במחירי היצף, לא יהיה למפעל "מקט ספורט" כל סיכוי בהתמודדות במכרזים. במפעל מאה עובדים ולא יהיה מנוס מפיטורים רחבי היקף במפעל, והדברים עלולים להגיע אף לסגירת המפעל.