יבואן נעצר לאחר ששינה סיווג ליקרים

יבואן של משקאות אלכוהוליים מראשל"צ חשוד כי שינה את סיווג הליקרים ולכן התחייב במס קניה בשיעור 20% במקום 75%


00:00 ,30.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואן של משקאות אלכוהוליים מראשל"צ חשוד כי שינה את סיווג הליקרים ולכן התחייב במס קניה בשיעור 20% במקום 75%
 
בימ"ש השלום בירושלים הורה אתמול על שחרורו בערובה של גורביץ, מראשל"צ מנהל פעיל ואחראי על היבוא בחברות אס אנד ג'י אינטרטרייד בע"מ וחברת גר. אנטרטרייד בע"מ, חברות ליבוא משקאות אלכוהוליים מחו"ל ושיווקם בארץ, החשוד בעבירה על פקודת המכס.
 
רשות המסים בישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים עם מחלקת בקרת יבוא נתב"ג מנהלת חקירה נגד החברות, המצויות בבעלות בתו של החשוד, רינה גורביץ. עפ"י החשד, היבואן מייבא משקאות אלכוהוליים האמורים להיות מחויבים במס קניה בשיעור של 75% ומס קצוב. אולם, עפ"י החשד כדי להתחמק מתשלום מסים שינה היבואן את סיווג הליקרים מסוג "ביטר" למשקה מסוג "Swedish bitter", המוגדר כתוסף מזון, המחויב במס קניה בשיעור של 20%. יתרה מזאת, עלה בחקירה חשד כי עלויות ההובלה בחו"ל לא נכללו בערך לצורך חישוב המסים.
 
ב- 22.1.08 נערך חיפוש בבית החשוד ונתפסו מסמכים ומחשב, בחיפוש בעסק נתפסו דוגמאות למשקאות המיובאים, מסמכים רבים ומחשב.
 
בחקירתו טען החשוד כי עלויות ההובלה בסך 550$ שולמו ישירות לספק, הן לא צוינו בחשבונות הספק ולכן לא נכללו בערך הטובין לצורכי חישוב המס.
 
כאמור, כבוד השופט עודד שחם מבימ"ש השלום בירושלים הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים: התחייבות עצמית בסך 150,000 ₪, ערבות צד ג' בסך 150,000 ₪, הפקדה בסך 15,000 ₪ ועוד.
 
מ 10464/08