יבואן חשוד בהפרת זכויות יוצרים

יבואן של תקליטורים וסרטים החשודים כמזויפים, חשוד בהפרת זכויות יוצרים, מרמה וזיוף. נתפסו כ-240 אלף תקליטורים במשקל 4 טון החשודים כמזויפים


00:00 ,29.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואן של תקליטורים וסרטים החשודים כמזויפים, חשוד בהפרת זכויות יוצרים, מרמה וזיוף. נתפסו כ-240 אלף תקליטורים במשקל 4 טון החשודים כמזויפים
 
בית משפט השלום בירושלים שחרר לאחרונה תחת מגבלות את ירון ברודי מתל אביב בשל חשד לעבירות של הפרת זכויות יוצרים, יבוא מוצרים מפרים, מרמה וזיוף.
 
ברשות המסים בישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף עם יחידת הקניין הרוחני בלהב 433, מתנהלת חקירה נגד חברת גלובל ארט, בבעלותו ובניהולו של ירון ברודי, בחשד ליבוא של 240,000 תקליטורים (שמשקלם 4 טון) החשודים כמזויפים ואשר לגביהם קיים חשד לעבירות של הפרת זכויות יוצרים, יבוא מוצרים מפרים, מרמה וזיוף.
 
במהלך אפריל ומאי 2008, הגיעו לנמל התעופה בן גוריון, על שם חברת גלובל ארט, 3 משלוחים שהכילו 240,000 תקליטורים, החשודים כמזויפים ומפרי זכויות יוצרים, של מספר חברות סרטים ומוזיקה בארץ ובחו"ל. המשלוחים עוכבו ונבדקו על ידי עובדי מכס נתב"ג.
 
מהחקירה עולה כי החשוד פועל בשם מספר חברות ומבצע באמצעותן ייצור מפר של תקליטורים במפעל בטייוואן, תוך הצגת מצג שווא של מסמכים מזויפים שלכאורה הציגו אותו כרוכש הזכויות של הסרטים והמוזיקה שבתקליטורים שיובאו לישראל ומעוכבים על ידי המכס לצורך המשך החקירה.
 
בחקירתו ביום 25.6.08, הודה החשוד כי אכן ביצע את ייצור ויבוא התקליטורים אך עמד על כך שמדובר בתקליטורים שיוצרו ללא צורך ברכישת זכויות יוצרים.