טקס הנחת אבן פינה למתקן שיקוף מכולות בחיפה

אתר מכס חדש לשיקוף מכולות בחיפה מוקם ב"פארק אופיר" - כ-500 מטר משער הנמל. המשקף, אשר עלות הקמתו היא 12.4 מיליון דולר, יפקח בין היתר על היצוא לארה"ב במסגרת יוזמת CSI


00:00 ,27.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

אתר מכס חדש לשיקוף מכולות בחיפה מוקם ב"פארק אופיר" - כ-500 מטר משער הנמל. המשקף, אשר עלות הקמתו היא 12.4 מיליון דולר, יפקח בין היתר על היצוא לארה"ב במסגרת יוזמת CSI

בימים אלו מקימה רשות המסים בישראל אתר מכס חדש לשיקוף מכולות בחיפה. מרשות המסים נמסר כי הטכנולוגיה שנבחרה למשקף מכס חיפה היא בתצורה העדכנית ביותר בעולם בתחום שיקוף המכולות הימיות.
 
היום בצהרים נערך טקס הנחת אבן פינה למתקן שיקוף מכולות מכס חיפה במעמד שר האוצר רוני בר-און, ראש עריית חיפה יונה יהב, מנהל רשות המסים בישראל יהודה נסרדישי, מנכ"ל חנ"י, שלמה ברימן ומכובדים נוספים. מערכת השיקוף החדשה אמורה להתחיל ולפעול ביולי 2009.
 
למערכת המשקף, אשר עלות הקמתו עומדת על 12.4 מיליון דולר, מספר מטרות מרכזיות בהן מניעת החדרת אמל"ח, מניעת הברחות ופיקוח על היצוא לארה"ב במסגרת מחויבות ישראל לפרויקט ה-CSI.
 
מרשות המסים נמסר כי עם הפעלתו יוכל המשקף לבדוק שתי מכולות בו זמנית ובסך הכל כ-24 מכולות בשעה. עלות הקמת המשקף מומנה על ידי משרד הביטחון וחלק מהמימון – כ-8 מיליון דולר - התקבל מתקציב הסיוע האמריקאי ללוחמה בטרור.
 
מרשות המסים נמסר עוד כי המערכת תאפשר גילוי הסלקות מורכבות ביותר בהם נתקל המכס בעבר כגון הסלקות מאחורי סחורה תמימה, הסלקות ביציקות בתוך המטען, הסלקות אריזות והסלקות בדפנות המכולה. באמצעות המערכת יתאפשר שיקוף המכולה ללא ידיעת היבואן וללא פתיחת הסגר. המערכת תאפשר ליחידת הסמים במכס ויחידת החקירות של המכס ביצוע בדיקות גם בשעות בלתי מקובלות תוך מידור מלא מהסביבה.
 
מרשות המסים נמסר עוד כי המערכת תופעל באמצעות תוכנת המחשב לטיפול במטענים, על מנת לשפר את השליטה והבקרה על תנועת המכולות, לרבות הסדרת הבדיקות לפי תור קבוע מראש. ניהול התור יחסוך המתנות מיותרות ויאפשר למכס לנצל את כל שעות הפעילות.
 
אתר המשקף מוקם ב"פארק אופיר" הממוקם כ-500 מטר משער הנמל. שטח הפארק הנו כ-25 אלף מ"ר והוא מוחכר מחברת נמלי ישראל.