חקלאים בערבה שברו את השיא העולמי ביבול פלפל לדונם

הגיעו ליבול של כ-10 טון בעוד בעולם הממוצע מגיע ל-6 טון לדונם בלבד. בערבה מגדלים פלפל המיועד לייצוא בחממות בשטח של כ-14 אלף דונמים


00:00 ,27.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הגיעו ליבול של כ-10 טון בעוד בעולם הממוצע מגיע ל-6 טון לדונם בלבד. בערבה מגדלים פלפל המיועד לייצוא בחממות בשטח של כ-14 אלף דונמים
 
החקלאות בישראל ממשיכה לשבור שיאים עולמיים. חקלאים מהערבה, העוסקים בגידול פלפל אדום בחממות ובבתי רשת, ואשר גידלו זניםשטופחו על ידי חברת זרעים גדרה בשיתוף דוקטור יוני אלקינד מהפקולטה לחקלאות ברחובות, הגיעו השנה ליבול ממוצע של כ-10 טון פלפל לדונם.

יבול זה גבוה בהרבה מהמוכר בתחום זה בעולם. בעוד שהממוצע העולמי ליבול פלפל אדום לדונם בשיטת הגידול המקובלת בארץ עומד על כ-6 טון, הצליחו מגדלים בערבה להגיע ליבול ממוצע הגבוה בהרבה עבור פלפל אדום (בלוקי).
 
חקלאים בערבה אשר גידלו את הזן 7158 FAR, הגיעו לתוצאות מדהימות אלו בעיקר בשל יכולתם להתאים את הגידול לתנאי הסביבה השוררים בערבה ולשלב באופן מושלם גידול תוך התייחסות לאקלים, טופוגרפיה, עומד הצמחים, דישון והשקיה.

בערבה מגדלים זה שנים פלפל בחממות בשטח של כ-14,000 דונמים המיועדים לייצוא. שיתוף פעולה הדוק עם מטפחים בחברת  זרעים גדרה ועבודה של למעלה מ-10 שנים, הצליחו להביא לפיתוח זני פלפל בעלי איכות פרי גבוהה ביותר המשלבים עמידות גבוהה למחלות, פרי ללא סידוק וחיי מדף ארוכים.

ערכים מוספים אלו מאפשר למגדלי הפלפל לשווק תוצרת אשר פודה מחיר גבוה במיוחד (קרטון פלפל מהערבה בישראל נמכר העונה באירופה במחיר כפול מפלפל דומה אותו מגדלים בספרד) אותו מקבלים החקלאים עבור התוצרת שלהם הנמכרת בשווקי היוקרה באירופה דוגמת רשתות מזון מובילות באנגליה, צרפת וגרמניה.