חקירת חשבוניות המס הפיקטיביות הובילה לחשיפה של הברחת סיגריות

לפני מספר ימים נתפסה מכולה אשר הכילה מגבות אשר הסוו כ-600 ארגזי סיגריות מרלבורו החשודות כמזויפות. בהברחת הסיגריות יש השתמטות מתשלום מסים בסך של כ-3 מיליון שקל


00:00 ,11.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני מספר ימים נתפסה מכולה אשר הכילה מגבות אשר הסוו כ-600 ארגזי סיגריות מרלבורו החשודות כמזויפות. בהברחת הסיגריות יש השתמטות מתשלום מסים בסך של כ-3 מיליון שקל
 
בית משפט השלום בתל אביב הורה אתמול על מעצרם של ויקטור וניר ארביב, עד 12 במרץ, החשודים בהפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בענף הבנייה ובענפים אחרים. לויקטור ארביב מיוחס אף חשד להברחת סיגריות.
 
מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים בישראל מנהלת חקירה ממנה עולה כי החשודים הפיצו וקיזזו במהלך 2005 - 2006 חשבוניות מס פיקטיביות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, באמצעות מגוון רחב של פורמטים. עוד עולה מהחקירה כי חברות ועוסקים נרשמו כשמותיהם של "אנשי קש" שונים שעזבו את הארץ זה מכבר.
 
בבקשת המעצר של ניר ארביב מצוין כי הוא רשום כעוסק במע"מ, בענף הבנייה ופועל תחת השם N.A בניין. כמו כן במהלך ביקורת בספרי הנהלת חשבונות שלו נמצאו חשבוניות, במגוון פורמטים, החשודות כפיקטיביות, בהיקף של מיליוני שקלים.
 
מבקשת המעצר של ויקטור ארביב עולה כי אחד הפורמטים של החשבוניות החשודות כפיקטיביות היה על שם חברת בוקסר אבטחה שמירה וניקיון בע"מ. עוד עולה כי לפני מספר ימים הגיעה לארץ מכולה על שם חברת בוקסר, אשר הוצהר לגביה כי היא מכילה מגבות.

ברם, עם בדיקת המכולה, בשיתוף עם יחידת הסמים של מכס אשדוד, נמצא כי חזית המכולה מכילה מגבות המשמשות הסוואה ליתרת הקרטונים, שהכילו כ-600 ארגזי סיגריות מרלבורו אדום. פעולת ההסוואה נועדה למנוע זיהוי וחשיפת הסיגריות. בהברחת הסיגריות יש השתמטות מתשלום מסים בסך של כ-3 מיליון שקל. יתרה מזאת עלה חשד כי מדובר בסיגריות מזויפות חשד שייבדק בימים הקרובים.

כאמור, בית המשפט הורה על הארכת מעצרם עד 12 במרץ.