חיליק אסיה: נחתם הסכם לשיתוף פעולה מסחרי בין ישראל לרפובליקה הדומיניקנית

שתי המדינות יפעלו ליצירת הזדמנויות עסקיות משותפות, חילופי ידע ומידע עסקיים. מכון היצוא הישראלי חתם בסוף השבוע על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי בין ישראל לרפובליקה הדומיניקנית,בהשתתפות נשיא הרפובליקה הדומיניקנית מחייה היפוליטו.


00:00 ,21.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שתי המדינות יפעלו ליצירת הזדמנויות עסקיות משותפות, חילופי ידע ומידע עסקיים.

מכון היצוא הישראלי חתם בסוף השבוע על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי בין ישראל לרפובליקה הדומיניקנית,בהשתתפות נשיא הרפובליקה הדומיניקנית מחייה היפוליטו.

יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא חתם על ההסכם עם עמיתו חוזה דניאל דל רוסריו ולדז, השר האחראי על היצוא וההשקעות הזרות ברפובליקה הדומיניקנית. זאת במפגש שנערך בסוף השבוע בת"א בהשתתפות אנשי עסקים מובילים במשק.

על פי ההסכם, יבצעו שתי המדינות סקרי שוק כדי לזהות ולקדם הזדמנויות עסקיות. ישראל והרפובליקה הדומיניקנית יחליפו ידע ומידע עסקיים – כמו חוקים ומידע על תנאי שוק. שתי המדינות יפעלו ליצירת הזדמנויות עסקיות משותפות וכן ארגון סימינרים.

אסיה סבור , כי הסכם זה מהווה נדבך רציני לקידום ולפיתוח שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין שתי המדינות.

אסיה אף הזמין את אורחיו לוועידת ראש הממשלה ליצוא, שיערוך מכון היצוא בנובמבר, על מנת להעמיק את שיתופי הפעולה בין אנשי העסקים המתלווים לנשיא לבין עמיתיהם הישראלים.

היצוא מישראל לרפובליקה הדומיניקנית היה בשנת 2002 כ-20 מליון דולר, המהווה גידול של כ-60% לעומת השנה שקדמה לה.

מנכ"ל מכון היצוא יחיאל אסיה רואה פוטנציאל להגברת היצוא לרפובליקה דומיניקנית בעיקר בתחומי מוצרי המכונות והציוד החשמלי ומוצרי הפלסטיק והגומי.