חיליק אסיה: מכון היצוא פועל להגדלת יצוא ההייטק להודו

מכון היצוא פועל להגדלת ייצוא ההייטק להודו. ב- 5 ביולי תגענה לישראל 15 חברות מהגדולות בהודו בתחום הטלקום וטכנולוגיות המידע כאורחות של מכון היצוא, שגרירות הודו בישראל וחברת דולב אברמוביץ. כך מסר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא


00:00 ,01.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מכון היצוא פועל להגדלת ייצוא ההייטק להודו. ב- 5 ביולי תגענה לישראל 15 חברות מהגדולות בהודו בתחום הטלקום וטכנולוגיות המידע כאורחות של מכון היצוא, שגרירות הודו בישראל וחברת דולב אברמוביץ. כך מסר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי.

אסיה ציין כי חברות הענק מהודו מגיעות לישראל לאחר הפסקה של שנים וכי המשלחת תשהה בארץ בין התאריכים 9-5 ביולי ותפגש עם חברות ישראליות מובילות כמו קומברס, אודיוקודס, אלווריון, אם. אר. וי, וכן עם קרנות הון סיכון מובילות כגון: אפאקס, ורטקס, דלוייטש וג'י.ווי.פי.

מנכ"ל מכון היצוא הוסיף כי במסגרת הביקור יקיים מכון היצוא לחברות ההודיות סמינר ב – 7 ביולי במלון שרתון סיטי בת"א ולמחרת פגישות אישיות בין חברי המשלחת ההודית לבין עשרות חברות ישראליות בתיווכו של מכון היצוא.

אסיה הוסיף כי בראש המשלחת ההודית יעמוד מר קישור שאוקאר (KISHUOR CHAUKAR), יו"ר מועצת הטלקום של הקונפדרציה ההודית לתעשייה ומנכ"ל "תעשיות טאטא" (TATA) – התאגיד הגדול בהודו, המגלגל מחזור שנתי של יותר מ – 10 מיליארד דולרים.

עוד אמר כי בין החברות ההודיות שיגיעו לישראל ניתן לציין חברות סלולריות כמו "ספייס" (SPICE); בפל (BPL) וחברות טלפוניה קווית כמו "טאטא טלסרוויסס" (TATA TELESERVICES); וחברות אינטרנט כגון "נטפור אינדיה" (NET4INDIA). כן יגיעו לארץ חברות הייטק הודיות כגון: "ספייס קומיוניקיישן", "סאסקן", "טאטא אינפוטש", "כדוט", "הישוואריה – טלקום", "אידיאה קולוואר", "זיפ גלובל" ועוד.

הוא ציין, כי ביקור המשלחת ההודית מהווה המשך למגמת התרחבות הפעילות של מכון היצוא במיוחד בתחום ההייטק. דבר הבא לידי ביטוי בטיפול משלחות נכנסות בשבועות האחרונים – משלחת מסינגפור, משלחת מטיואן ועוד.

שגריר הודו בישראל, מר רמינדאר סינג ג'סאל אמר כי הוא רואה פוטנציאל רב בשיתוף פעולה בין חברות הטלקום הישראליות וההודית.

הוא הביע בטחונו כי הביקור הקרוב של חברות הטלקום ההודיות בישראל, יסלול את הדרך למימוש לפוטנציאל בין החברות הישראלית לבין החברות ההודיות.

יאיר אופק, משנה למנכ"ל מכון היצוא ומנהל חטיבת ההייטק מעריך כי יצוא ההייטק להודו יגדל השנה בכ – 20% לעומת אשתקד ויסתכם בכ – 120 מיליון דולר. זאת בעקבות פעולות מכון היצוא לעודד ייצוא ההייטק להודו בעזרת 100 החברות הישראליות הפועלות בהודו והמייצאות לשם וכן בעקבות ביקור המשלחת הנוכחית מהודו.

אופק ציין כי הודו נחשבת לאחד השווקים המתעוררים בתחום התקשורת וכי פוטנציאל היצוא בתחום זה הוא עצום. בשנת 2002 נרשם גידול של 92% ביצוא התקשורת והמידע להודו לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב – 70 מיליון דולר.

אופק הדגיש כי המשלחת הנוכחית מהודו הינה חלק משורה של פעולות שמבצע מכון היצוא לקיום שיתופי פעולה עם הודו ולהגדלת היצוא לשם.אשתקד ביקרו 12 חברות תקשורת ישראליות מובילות בשלושה מרכזי הייטק בהודו. השנה הוקם ביתן ישראלי בתערוכת "קונוורצ'נס" (CONVERGENCE). כן מתוכננות משלחת גומלין של חברות תקשורת ישראליות בהודו בחודש נובמבר השנה.

לאחרונה גם חזרה משלחת של קרנות הון סיכון מהודו, במהלכה הביעו את אמונן בהתעוררות השוק ההודי בתחומי ההייטק.

יצוין כי מחזור הפעילות של תעשיית טכנולוגיית המידע בהודו עמד אשתקד על יותר מ – 10 מיליארד דולרים.