חיליק אסיה : מכון היצוא מתכנן בשנת 2003 להוציא 17 משלחות לאסיה, עם כ- 250 יצואנים

מכון היצוא מתכנן בשנת 2003 להוציא 17 משלחות לאסיה, עם כ- 250 יצואנים, לתערוכות ולמפגשי שיתוף-פעולה, זאת במטרה להגדיל את היצוא לשם. מכון היצוא ממליץ ליצואנים הישראלים בעת חדירה לאסיה, להעדיף את סין והודו. כך אמר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ושיתוף


00:00 ,13.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מכון היצוא מתכנן בשנת 2003 להוציא 17 משלחות לאסיה, עם כ- 250 יצואנים, לתערוכות ולמפגשי שיתוף-פעולה, זאת במטרה להגדיל את היצוא לשם. מכון היצוא ממליץ ליצואנים הישראלים בעת חדירה לאסיה, להעדיף את סין והודו. כך אמר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא ושיתוף פעולה בין- לאומי בכנס של עשרות נציגים וראשי נציגויות של ישראל באסיה שנערך בסינגפור. בכנס השתתף גם מנכ"ל משרד התמ"ס, אמיר חייק.

אסיה קרא לשגרירים ולראשי הנציגויות באסיה להתגייס ולסייע למאות יצואנים ישראליים לחדור לאסיה, במיוחד לסין ולהודו. זאת, הן באמצעות מתן משקל יתר לקידום היצוא בפעילות השוטפת, והן באמצעות יצירת קשרים לשיתוף פעולה בין חברות ישראליות לבין גורמים ואנשי עסקים מקומיים.

אסיה מסר, כי בשנת 2002 חלה ירידה של 25% ביצוא ההיטק לאסיה, לעומת השנה שקדמה לה, והסתכם בכ- 1.6 מיליארד דולרים. כן חלה אשתקד ירידה של 6% ביצוא לאסיה של קבוצת טכנולוגיה מעורבת עילית והסתכם ב- 565 מיליון דולר.
ביצוא קבוצת הטכנולוגיה המעורבת מסורתית לאסיה, חלה בשנת 2002 ירידה של 19% והסתכם ב- 208 מיליון דולר. לעומת זאת, ביצוא התעשיות המסורתיות לאסיה, חל אשתקד גידול של 25% והסתכם ב- 163 מיליון דולר. סה"כ היצוא התעשייתי לאסיה (כולל יהלומים), ירד בשנת 2002 ב- 4% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם ב- 4.98 מיליארד דולר.

מנכ"ל מכון היצוא ציין כי ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2002 חל גידול של 7% ביצוא לסין (ללא יהלומים) לעומת התקופה שקדמה לה והסתכם ב- 299 מיליון דולר.

גם ביבוא מסין (ללא יהלומים), חל בתקופה זו גידול של 7% והסתכם ב- 727 מיליון דולר. ביצוא להודו (ללא יהלומים), חל גידול של 10% ב- 11 החודשים הראשונים של 2002, לעומת התקופה שקדמה לה והסתכם ב- 197 מיליון דולר. ביבוא מהודו (ללא יהלומים) חל גידול של 12% והסתכם ב- 212 מיליון דולר.

אסיה ציין, כי מסקר שערך מכון היצוא מתברר כי 35% מהיצואנים הגדולים מעונינים בסיוע מכון היצוא בחדירה לסין ו- 16% בחדירה להודו. 32% מעונינים בסיוע בחדירה לשווקים אחרים באסיה. עוד מתברר כי 36% מיצואני האלקטרוניקה מעונינים בסיוע מכון היצוא בחדירה לסין ו-6% בחדירה להודו; 52% מיצואני התקשורת מעונינים בסיוע המכון בחדירה לסין ו- 25% בחדירה להודו; 41% מיצואני הציוד הרפואי מעונינים בסיוע בחדירה לסין ו- 12% בחדירה להודו.

מנכ"ל מכון היצוא מסר לנציגים הישראליים באסיה כי השוק הסיני מהווה פוטנציאל אדיר עבור החברות הישראליות, בעיקר בתחומי התקשורת וטכנולוגית המידע. השוק הסלולארי בסין הינו הגדול בעולם, אמר אסיה, הכולל כ- 170 מיליון משתמשים קבועים, עם קצב גידול של 5 מיליון משתמשים מדי חודש ועם כ- 200 מיליון מינויים בקווים נייחים.

כבר כיום ניתן למצוא בסין חברות תקשורת ישראליות, הפועלות בתחום, אמר אסיה, אך למרות זאת יש עדיין מקום לחברות תקשורת נוספות להשתלב בפרוייקטים הקשורים לתשתיות תקשורת קווית, אך בעיקר סלולרית. התשתית הקווית הגרועה בסין ושטחה הענק, מחייבים, בין היתר, פריסה של קווי תקשורת. דבר המעניק יתרון לטכנולוגית אל-חוט ישראלית.

תחומים נוספים בסין בעלי פוטנציאל ליצואנים הישראלים הם תחום תקשורת לוויינים- הקף שוק של כ- 6 מיליארד דולר; טכנולוגיות סביבה- הקף שוק של כ- 5 מיליארד דולר; ציוד רפואי- הקף שוק של כ- 1.3 מיליארד דולר וכן שוק האינטרנט, כאשר סין הפכה לשוק השני בגודלו בעולם, אחרי ארה"ב.

גם משחקי האולימפיאדה העומדים להערך בסין ב- 2008, עם הקפי השקעות של של כ- 37 מיליארד דולרים בעיקר בתשתיות, מהווים פוטנציאל ליצואנים הישראליים, אמר אסיה.

לגבי הודו, ציין אסיה כי בהודו פוטנציאל ליצואנים הישראליים בהיקף של כ- 9 מיליארד דולרים. בתחום הציוד הרפואי (כ1- מיליארד דולר), התקשורת וציוד התקשורת (כ7- מיליארד דולר) וטכנולוגיית הסביבה (כ- 1 מיליארד דולר).