חיליק אסיה: הפגיעה בקשרים הכלכליים עם ישראל בשל מגפת הסארס, מזערית

הפגיעה בקשרים הכלכליים עם ישראל בשל מגפת הסארס, הינה מזערית. כך עולה מדיווחי הנספחים המסחריים של ישראל בדרום - מזרח אסיה לבטאון מכון היצוא - "ליצואן". עוד מתברר מהדיווחים כי היצוא התעשייתי ויצוא התוכנה לא יפגעו וכי עיקר הפגיעה היא ביצוא


00:00 ,10.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הפגיעה בקשרים הכלכליים עם ישראל בשל מגפת הסארס, הינה מזערית. כך עולה מדיווחי הנספחים המסחריים של ישראל בדרום - מזרח אסיה לבטאון מכון היצוא - "ליצואן". עוד מתברר מהדיווחים כי היצוא התעשייתי ויצוא התוכנה לא יפגעו וכי עיקר הפגיעה היא ביצוא היהלומים. כך מסר חיליק אסיה, מנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה.

מהדיווחים מתברר כי בסין הגידול החד שנרשם בשנה האחרונה ביצוא היהלומים לשם, עלול להיבלם בשל אי יכולתם של היצואנים הישראלים להגיע ולסחור בסין.

מהדיווחים מתברר כי חברות ישראליות המעורבות בפרוייקטים בסין, לא דיווחו על ביטול עסקאות, אך הפרוייקטים סובלים מעיכובים. יצואנים הביעו חשש כי התפשטות המחלה בסין והעדרותם מן השוק, תביא לפגיעה בעסקיהם. לגבי הונג קונג מתברר כי כמעט כל החברות הישראליות בעלות משרדים בהונג קונג חזרו לתפקד באופן מלא וכמעט כל אנשי העסקים הישראלים המקומיים חזרו להונג קונג. למרות זאת אנשי עסקים מישראל עדיים ממעטים לנסוע לאזור.

מהדיווחים מתברר עוד כי ישנם מספר התקשרויות רציניות, הקורמות עור וגידים, בין חברות מקומיות לבין חברות ישראליות לגבי מוצרים הנוגעים לסארס. לא ניכר כי ישנה פגיעה קשה בעסקים הישראלים בהונג קונג וההערכה היא כי מהר מאוד ניתן יהיה לחזור לשגרה. לגבי יצוא היהלומים, הענף ספג פגיעה קשה יותר, זאת בשל הירידה ברמת הרכישה המקומית של היהלומים.

לגבי סינגפור אנשי עסקים נמנעים מלהגיע לסינגפור ולכן חתימה על עסקאות חדשות מתעכבת. עובדה שתשפיע – עד הרבעון הראשון של 2004.