חטיבת הדלק באיגוד לשכות המסחר: הרשות הפלסטינית מוכרת סולר במחירי היצף

הרשות הפלסטינית גורמת להפסד ישיר של 400 מיליון שקל לשנה כתוצאה ממכירת דלק ע"י הרשות לחברות פיראטיות ישראליות במחירי היצף. כך אומר היום אורי קיסין, יו"ר ענף הדלק והגז באיגוד לשכות המסחר


00:00 ,13.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הנזק הישיר שנגרם למשק עומד על כ- 400 מיליון שקלים לשנה ; אוריאל לין פנה לאיתן רוב, בבקשה לבחון מחדש את מערכת היחסים בין אגפי המכס והמע"מ לרשות הפלסטינית

הרשות הפלסטינית גורמת להפסד ישיר של 400 מיליון שקל לשנה כתוצאה ממכירת דלק ע"י הרשות לחברות פיראטיות ישראליות במחירי היצף. כך אומר היום אורי קיסין, יו"ר ענף הדלק והגז באיגוד לשכות המסחר. מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד עבור חטיבת הדלק, עולה כי כתוצאה ממדיניות מסים שונה של הרשות, המחיר האפקטיבי של סולר (מחיר הסולר אינו בפיקוח) ברשות נמוך בכ- 17.5 אחוזים מהמחיר בישראל.

"פערי המחירים הללו הביאו לתופעה של מכירת סולר מהרשות חזרה לשטחי מדינת ישראל באופן פיראטי. כתוצאה מכך הרשות מרוויחה את פערי המחירים ומהווה מתחרה פיראטי לתחנות הדלק המסודרות והמורשות בארץ", אומר קיסין.

בעקבות כך פנה אתמול אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לאיתן רוב, מנהל אגף המכס והמע"מ, בבקשה לבחון מחדש את מערכת היחסים בין אגפי המכס והמע"מ לרשות הפלסטינית. "בעצם נוצר מצב שבו דלקים שונים המועברים לרשות ומיועדים להימכר בתחומה, חוזרים לישראל ונמכרים ללא חיוב של מע"מ ובלו. התוצאה היא הפסד עקיף של כ- 800 מיליון שקל, כולל הנזק שנגרם לחברות הדלק המקומיות ושגשוג התחנות הפירטיות".

על בסיס נתונים שהגיעו לחטיבת הדלק בלשכות המסחר נמסר כי חברת דור, הזכיינית הבלעדית במכרז של מכירת דלק לרשות, מוכרת סולר במחיר של כ - 2,050 שקלים כולל מע"מ וללא כולל הובלה ל- 1000 ליטר (המחיר כולל בלו של 670 שקלים). ממחיר זה המדינה מחזירה לרשות הפלסטינית כ- 980 ש"ח (מע"מ + בלו). כלומר המחיר האפקטיבי של הרשות עומד על 1,070 שקלים ל- 1000 ליטר – מחיר הנמוך במחצית מהמחיר בו הם חויבו.

הרשות הפלסטינית צורכת בממוצע 20 מיליון ליטר סולר ובנזין בחודש. בחודשים האחרונים חלה עליה חדה בקניית סולר ובנזין לרשות, כך שנכון להיום היקפי הקנייה של הרשות עומדים על 45 מיליון ליטר לחודש, עליה של כ- 125 אחוזים. "הסיבה המרכזית לעליה זו נעוצה בכך שהרשות מרוויחה מההנחות שהמדינה מעניקה לה ומוכרת את הסולר שלא בשימושה במחירי היצף לצרכנים ישראליים", אומר קיסין.