חוקרים אירופאיים פועלים להידוק הקשרים עם ישראל

קבוצת חוקרים אירופאיים מגיעה לישראל לדיון על הידוק הקשרים הכלכליים והמדיניים עם האיחוד האירופי


00:00 ,12.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת חוקרים אירופאיים מגיעה לישראל לדיון על הידוק הקשרים הכלכליים והמדיניים עם האיחוד האירופי
 
קבוצה של חוקרים אירופאיים תגיע מחר (ג') לישראל להשתתף בדיון עם עמיתיהם מישראל על הידוק הקשרים בין האיחוד האירופי לישראל. המפגש יתקיים במסגרת צוות משימה משותף ישראלי-אירופי, הפועל ביוזמת "קרן פרידריך אברט" הגרמנית, במטרה לשדרג את היחסים הכלכליים-מסחריים, המדיניים-ביטחוניים והתרבותיים-מדעיים בין ישראל לאיחוד האירופי.
 
המפגש יתקיים ביום ה' השבוע, 15.12.2005, במלון "רנסנס" בת"א, בין השעות 13:00-20:30. בדיון ישתתף גם עמנואלה גיופרט, ראש הדסק הכלכלי והפוליטי במשלחת האיחוד האירופי לישראל.
 
צוות המשימה - IEPN: Israeli European Policy Network- פועל להידוק שיתוף הפעולה בתחומים השונים בין אירופה לישראל, תוך ניסיון לצמצם אי-הבנות וחילוקי דעות. הצוות גייס רשת של תמיכה ברחבי אירופה בה שותפים מקבלי החלטות, חוקרים, אנשי רוח ומעצבי מדיניות במדינות השונות, במטרה לגייס תמיכה ציבורית רחבה לשדרוג היחסים בין ישראל לאירופה. מטרה נוספת היא לשרטט תרחישים שונים אפשריים לשילוב ישראל במרחב האירופי.
 
את צוות המשימה מרכז ד"ר רובי נתנזון, המשמש כיו"ר המכון הישראלי למחקר כלכלי וחברתי. בצד הישראלי של צוות המשימה חברים חוקרים, מומחים, אנשי רוח, מעצבי דעת קהל וממלאי תפקידים בכירים בעבר ובהווה.
 
בין הנושאים שיידונו במפגש המשותף – שיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד בפרוייקט לווין התקשורת גלילאו, קידום הסחר ההדדי, עידוד האינטגרציה של שוקי העבודה, מדיניות תעסוקה משולבת, שיתוף פעולה תעשייתי ושיתוף פעולה אזורי בתחומי האנרגיה בתמיכת האיחוד.
 
כן ידונו המשתתפים בנושאים מדיניים, כמו תפקיד האיחוד בפתרון הסכסוך במזרח התיכון, דימוייה של ישראל בתקשורת האירופית, השלכות החוקה האירופאית על המשפט הישראלי, שיתוף הפעולה המדיני בין ישראל לאיחוד ובחינת מעמדו והשפעתו של הקוורטט על תהליך השלום במזה"ת.
 
בין החוקרים שישתתפו בדיון - ד"ר רפאלה א. דל סארטו, שתרצה על הידוק שיתוף הפעולה המדיני בין ישראל לאיחוד, ד"ר קונסטנזה מוסו, שיסקור את השפעת הקוורטט על התהליך המדיני באזור, קתרינה פון-מונסטר, שתדבר על דימוייה של ישראל בתקשורת האירופית וד"ר גונזלו אסקריבנו, שירצה על קידום הסחר ההדדי בין ישראל למדינות האיחוד, לרבות ההיבטים האזוריים של קידום סחר זה.