חברת הפקטורינג "פנינסולה" מרחיבה את התמיכה ביצואנים למזרח הרחוק

חברת הפקטורינג "פנינסולה" תאפשר מימון חוץ בנקאי בהיקף של עשרות מליוני שקלים ליצואנים ישראלים למזרח הרחוק. בעקבות הגידול החד שנרשם מתחילת השנה בייצוא הישראלי למדינות רבות במזרח הרחוק, חתמה החברה על שורה של הסכמים עם גורמי מימון בסין, הודו, תאילנד, הונג קונ


00:00 ,08.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הפקטורינג "פנינסולה" תאפשר מימון חוץ בנקאי בהיקף של עשרות מליוני שקלים ליצואנים ישראלים למזרח הרחוק. בעקבות הגידול החד שנרשם מתחילת השנה בייצוא הישראלי למדינות רבות במזרח הרחוק, חתמה החברה על שורה של הסכמים עם גורמי מימון בסין, הודו, תאילנד, הונג קונג, טייוואן, יפן, דרום קוריאה, סינגפור וסרי לנקה.
 
ההסכמים עליהם חתמה החברה עם גופים בנקאיים וחוץ בנקאיים וביניהם Bank Of China,  The Import-Export Bank of Korea ו- The International Bank of Taipei יאפשרו להעניק ליצואנים ישראלים למדינות הללו מימון בהיקף של עשרות מליוני שקלים. המימון ינתן בנוסף לקו האשראי של היצואן בבנק.
 
המימון באמצעות פקטורינג מאפשר ליצואן הישראלי לקבל את כספי הייצוא מיידית, מבלי לספוג את האשראי אותו נאלצים העסקים להעניק ללקוחותיהם. בנוסף, הקבלה המיידית של דמי הייצוא מבטלת את הסיכון שבאי קבלת התשלום. ההסכמים עם גופי המימון במדינות המזרח הרחוק התאפשרו הודות לקבלתה של החברה הישראלית לארגון הפקטורינג הבינלאומי (Factors Chain International (FCI. סך עסקאות המימון הבינלאומיות שנעשו באמצעות חברי הארגון בשנת 2004 עמד על כ – 440 מיליארד יורו.
 
במהלך החודשים ינואר-יולי 2005 חל גידול חד בייצוא הישראלי (ללא יהלומים) למרבית מדינות המזרח הרחוק. הגידול החד ביותר נרשם בייצוא להודו ועמד על 236 מליון דולר, לעומת 174 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של 35% בייצוא הישראלי לתת היבשת ההודית. עיקר הייצוא היה בענפי התעשיות הכימיות והציוד החשמלי.
 
בייצוא ליפן נרשם גידול  של כ – 16% והוא עמד על 337 מליון דולר בשבעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 174 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הייצוא הישראלי ליפן הוא בענפי הכלים האופטיים, הציוד הרפואי, התעשיות הכימיות ומזון ומשקאות.
 
גם בייצוא לדרום קוריאה נרשם גידול מרשים כ – 10% והוא עמד על 221 מליון דולר, לעומת 201 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הייצוא הוא בתעשיות הכימיות, ציוד חשמלי וציוד רפואי.
 
בייצוא לטייוואן נרשם גידול של 23% והוא עמד על 348 מליון דולר, לעומת 282 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הייצוא הוא בענפי התעשיות הכימיות, ציוד חשמלי וציוד רפואי.
 
גידול נרשם גם בייצוא למדינות אליהן הייצוא הישראלי קטן יחסית: תאילנד-גידול של 16% להיקף של כ – 77 מליון דולר בשבעת החודשים הראשונים של השנה. הונג-קונג – גידול של 11% לרמה של 141 מליון דולר.
 
בייצוא הישראלי לסין נרשם דווקא קיטון של כ – 2% בהיקפי הייצוא. במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה ירד הייצוא הישראלי למדינה מהיקף של 369 מליון דולר אשתקד, לעומת כ – 364 מליון דולר השנה.
 
לדברי עו"ד מיכה אבני, מנכ"ל "פנינסולה פיננסים" המימון החוץ בנקאי באמצעות הפקטורינג, הנוסף לקו האשראי של היצואן בבנק, יאפשר גם ליצואנים קטנים יותר לנצל את הגידול שנרשם בייצוא הישראלי למדינות המזרח הרחוק ולהגדיל, אם הם, את היקפי פעילותם. לדברי אבני למדינה צריך להיות אינטרס ראשון במעלה לחזק את תחום המימון החוץ בנקאי דבר שיביא לא רק לצמיחה במשק, אלא גם להגדלת היקפי הייצוא הישראלי. אבני מעריך כי בשלב הראשון יסתכם המימון בהיקף של כ –15-20 מליון דולר.