חברת הפקטורינג "פנינסולה" מציעה מימון חוץ בנקאי ליצואנים ישראלים לדרום אמריקה

עו"ד מיכה אבני, מנכ"ל "פנינסולה": שיתוף הפעולה עם חברות מימון זרות יאפשר מימון חוץ בנקאי בהיקף של עשרות מליוני שקלים ליצואנים ישראלים לדרום אמריקה. בכך מבטיח היצואן הישראלי לדרום אמריקה לקבל את כספו מיידית, מבלי לספוג את האשראי ומבלי להסתכן באי קבלת התשלו


00:00 ,21.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד מיכה אבני, מנכ"ל "פנינסולה": שיתוף הפעולה עם חברות מימון זרות יאפשר מימון חוץ בנקאי בהיקף של עשרות מליוני שקלים ליצואנים ישראלים לדרום אמריקה. בכך מבטיח היצואן הישראלי לדרום אמריקה לקבל את כספו מיידית, מבלי לספוג את האשראי ומבלי להסתכן באי קבלת התשלום
 
סדרה של הסכמים בין חברת הפקטורינג "פנינסולה פיננסים" ובין חברות פקטורינג מדרום אמריקה יאפשר להעניק ליצואנים ישראלים, קטנים ובינוניים, מימון בגובה עשרות מליוני שקלים עבור עסקאות ייצוא למדינות דרום אמריקה. המימון ינתן בנוסף לקו האשראי של היצואן בבנק.
 
המימון יינתן עבור ייצוא לברזיל, ארגנטינה, מקסיקו, צ'ילה, קובה, פנמה, ואל סלוואדור. בין החברות עימן נחתם ההסכם נמצאת GE קפיטל פקטורינג – חברת הפקטורינג של ג'נרל אלקטריק  המימון באמצעות פקטורינג מאפשר ליצואן הישראלי לקבל את כספי הייצוא מיידית, מבלי לספוג את האשראי אותו נאלצים העסקים להעניק ללקוחותיהם.
 
מיכה אבני, מנכ"ל "פנינסולה" ציין שהקבלה המיידית של דמי הייצוא מבטלת את הסיכון שהלקוח במדינות הדרום אמריקאיות, הנחשבות למסוכנות יחסית, לא ישלם עבור הסחורה שקיבל. לדבריו, ההסכם בין "פנינסולה" הישראלית ובין חברות המימון, הבנקאיות והפרטיות בדרום אמריקה נחתם בעקבות קבלתה של החברה הישראלית לארגון הפקטורינג הבינלאומי (Factors Chain International (FCI. סך עסקאות המימון הבינלאומיות שנעשו באמצעות חברי הארגון בשנת 2004 עמד על כ – 440 מיליארד יורו.
 
במסגרת ההסכם, פנינסולה תממן את היצואנים הישראלים, וחברות הפקטורינג הדרום אמריקאיות יהיו אחראיות על ביטוח האשראי וגביית התשלום מהלקוחות במדינותיהן. במקביל, החברות הזרות יממנו יצואנים דרום אמריקאים לישראל ופנינסולה תהיה אחראית על גביית התשלום מהיבואנים הישראלים.
 
לדברי עו"ד מיכה אבני, עיקר הבעיה של יצואנים ישראלים, ובמיוחד של היצואנים הקטנים והבינוניים הוא להשיג מקורות מימון שיאפשרו את הגדלת היקפי המסחר והייצוא והשגת בטוחות הדרושות לצורך קבלת מימון. "שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית והדרום אמריקאיות, במסגרת ארגון ה-FCI, מבטיח כי היצואן הישראלי יוכל להגדיל משמעותית את מקורות המימון שלו, יקבל את כספו מיידית מבלי לספוג את האשראי ומבלי להסתכן באי קבלת התשלום, ומבלי להעמיד בטוחות לצורך מימון הייצוא". לדברי אבני, ההיקף הראשוני של המימון יעמוד על כ – 50 מליון ₪.
 
נתוני סחר
הייצוא הישראלי (ללא יהלומים) לדרום אמריקה עמד בשנת 2004 על כ – 775 מליון דולר. במחצית הראשונה של 2005 נרשמה עלייה בהיקף הייצוא, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא עמד על כ-364 מליון דולר, לעומת כ- 354 במחצית הראשונה של 2004. עיקר הייצוא הישראלי לדרום אמריקה הוא לברזיל – 486 מליון דולר ב – 2004, מקסיקו – 343  מליון דולר, ארגנטינה – 55 מליון דולר וצ'ילה - 46 מליון דולר.
 
ענפי הייצוא העיקריים  למדינות דרום אמריקה  הינם התעשיות הכימיות והציוד החשמלי.